Nieuw : Louis Erard 1931

tsja na het niet heel bekende merk van de afgelopen week Daniel Jean Richard is er een Louis Erard gekomen, het merk bestaat sinds 1931 en heeft jaren voor andere merken onderdelen gemaakt. Ik geloof in 1978 dat ze zelf horloges op de markt zijn gaan brengen.

maar goed het gaat om het model 1931 met handopwind Eta pesseux 7001 uurwerk. Het uurwerk is mooi afgewerkt met blauwe schroeven, geneva stripes en iin goud gegraveerd Louis Erard logo. Ik had eigelijk nog niet zoiets met een zwarte wijzerplaat.

aan beide zeiden zit er saffierglas op, het horloge heeft een zwarte plaat met rose gouden indexen en wijzers. De band heeft een vouwsluiting. Verder zit er een huge doos om, maar ik vind dat niet de moeite om op de foto te zetten :wink:

meer info over het merk

en als je hem wilt hebben :wink: te koop op

http://www.uhrendirect.de/

nu dan maar foto’s :

Ik vind hem erg mooi. Strak, klassiek, en de kleine sekonde staat hem erg goed.

Dit model zou ook heel mooi met gouden kast zijn…

gr,
Hans Mennink

Héél mooi zeg! Prachtige strakke (dauphine) wijzers en mooie uitgebalanceerde dial.

Van harte MF, je bent op dreef deze maand! :smiley:

Een heel fraaie dresswatch, erg mooie kombi die zwarte plaat met gouden indexen en wijzers: Top (tu)
Mooi uurwerk ook, weer eens wat anders als de standaard ETA, wel een heel klein puntje is dat ik dit uurwerk nogal klein vind voor de kast, maar het is hoe dan ook een mooie klok.

Die vierkante chrono’s op de website zijn trouwens ook heel erg “hebberig makend” :slight_smile:

Veel plezier ermee (tu)

Paul K Schreef:

Een heel fraaie dresswatch, erg mooie kombi die
zwarte plaat met gouden indexen en wijzers: Top
Mooi uurwerk ook, weer eens wat anders als de
standaard ETA, wel een heel klein puntje is dat ik
dit uurwerk nogal klein vind voor de kast, maar
het is hoe dan ook een mooie klok.

Die vierkante chrono’s op de website zijn trouwens
ook heel erg “hebberig makend”

Veel plezier ermee

de spacer zoals dat heet is massief staal, als je het horloge openhebt is goed te zien dat er een extra groef in de spacer zit met een ingelegde rubberen ring om hem extra stof en waterdicht te maken, niet heel storend dus.
de afwerking is ook van een hoog niveau ben er wat dat betreft zeer tevreden over.

Mooie aankoop.

Veel plezier er mee

mooi klassiek model van een interessant (niet erg bekend ) merk.
veel plezier er mee.

Groet Arno.

mooi hoor.