Nieuw (luxe)probleem

Morgen vertrek ik op kampeervakantie. Dat heb ik al vaak gedaan, maar nog niet eerder heb ik hoeven bedenken welke horloges er mee gaan; het afgelopen jaar heb ik dit forum ontdekt en mede daardoor veel klokken gekocht.

Ik weet zeker dat ik (alles Casio) de prw-3000 meeneem; met kompasfunctie, thermometer en barometer is dat leuk. Mijn 5610 kan niet achterblijven. Maar dan… ook nog de Gulfmaster? De 3500 gravitymaster? Of toch die Seiko black knight?

Mijn dochter heeft de witte Casio glx5600 om de pols!

Kamperen…das toch zo licht en compact mogelijk ? Althans van oudsher.
Dus eentje om de pols liefst met zoveel mogelijk funties incl. solarfunctie en dan liefst ook nog redelijk makkelijk vervangbaar bij evt. beschadigingen of verlies.
De rest kan thuisblijven.

Ik herken het probleem…maar ben er in de loop van de jaren achter gekomen dat eentje om de pols voldoende is.
Heel misschien mag er nog iets leuks mee maar de ervaring leert dat er tijdens vakanties amper gewisseld word.

1 like

Zo licht en compact mogelijk was vroeger met mijn fietsvakanties. Nu gooi ik mijn stationcar vol van achterklep totaan de voorstoelen (niet er bovenuit overigens; dat is de grens). Dus een horloge meer-of-minder maakt niet uit.

Ach, het is wat vakantiepret.

Eentje meenemen voor elk denkbare situatie toch? Fijne vakantie!

Niet vergeten, neem niet je duurdere horloges mee, je kunt een tent niet goed afsluiten en een auto is ook goed open te breken.

Alleen de gulfmaster natuurlijk.

gr, HJR

Ik heb alleen maar ‘niet dure’. Dat scheelt dan weer. Evengoed mijn dank voor het meedenken.

Ach. vroeguhhh kampeerden wij met een lekkende tent en zonder horloge, maar met een kompas :grinning:

Als het echt kamperen is met tent en dergelijke dan zou ik zeggen pak je meest veelzijdige G en geniet van de vakantie.

Ik heb ook al kennis gemaakt met 5 sterren kamperen bij een vriend in een caravan die net op de openbare weg mag met airco en genoeg slaap plaatsen voor een fanfare, in dat geval… Neem alles maar mee!

Fijne vakantie alvast! :+1:

Groeten,

Noel.

Ik kampeer ‘echt’, in een waterdichte(!) tent waar ik niet in kan staan, slaapzak, slaapmat, 2-pits gasstel, wel sinds vorig jaar een koelbox met compressor. Maar gewoon met pleerol onder de arm over de camping.

1 like

Ha zo ga ik mij vakantie in noorwegen ook doorbrengen! Zonder koelbox, maar dat zal daar niet echt nodig zijn :smiley:. Ik zoek nog een knaken horloge met kompas en alarm omdat dat gewoon handig is , iemand een idee??

ps: en wellicht met hoogtemeter?

@dins1
Casio SGW-100-1VEF
bij Kijkshop 35 Euro

1 like

Buster dank! Ik ga morgen eens even shoppen bij de kijkshop! (voor het eerst in mijn leven :joy:)

Tja, het is imo niet de meest inspirerende winkel. Maar heel soms kun je er wel 'ns wat leuks scoren.
M.b.t het campeer-/horlogeprobleem; ik neem altijd één horloge mee op vakantie. Heel apart, ik bouw tijdens een vakantie een soort speciale band op met zo’n klok. Je brengt een hoop tijd door met je vakantieklok en beleeft een boel, samen. :smile: En voor mij geeft dat zo’n horloge een meerwaarde. Die gedeelde herinneringen die weer terugkomen wanneer je het draagt. O.k., dit is een beetje weird, he? :wink: Succes met kiezen en een fijne vakantie!

3 likes

Dan zou ik gewoon 1 horloge meenemen, en niet het risico lopen dat er een of andere onverlaat je tentje inkruipt als jij net onder de douche staat om je overige horloges mee te nemen.

Groeten,

Noel.

Een om de pols is voldoende!

Misschien kom je onderweg wat leuks tegen…

De rest gewoon thuis laten… Vakantie is vakantie! Dan wil in ontspannen en niet moeten gaan nadenken welk horloge ik dit keer ga dragen!!

En een week of twee met een horloge uitkomen, is te doen… denk ik!

Goeie reis en veel plezier! :smiley:

De 3000!

Grt.