Nieuw member / horloge

Hallo allemaal,

Al een hele tijd volg ik het forum. Met name was ik geïnteresseerd in het merk Meistersinger.

Zo’n 3 jaar geleden zag ik het horloge voor het eerst en vond die ene wijzer erg bijzonder. Heb hem toen gepast, maar er zaten toen voor mij te veel ‘maren’ aan om over te gaan tot aankoop.

Een goede 3 maanden geleden kwam ik het merk weer tegen, bij de juwelier hier in de stad. Direct aangetrokken door de Perigraph.

Heb weken, zo niet maanden, internet rondgesnuffeld voor informatie omtrent het horloge en natuurlijk gespaard voor deze uitgave.

Nu was voor mijn gevoel de tijd aangebroken om mijn huidige horloge te vervangen.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe Meistersinger Perigraph aangeschaft. Uit de nieuwe serie met een antraciet wijzerplaat.

Het horloge is standaard uitgevoerd met een leren band. Ben zelf gewend een stalen band te dragen, hebben jullie hier ervaringen mee in combinatie met Meistersinger?

Toevallig niet iemand een mooie band te koop?

Gr.

David

Welkom,kan je niet verder helpen met je vraag maaree… FOTO!

Bedankt voor je reactie :slight_smile:

Ben inderdaad nieuw en moet uitzoeken hoe ik foto’s kan toevoegen.

Hoi David,

Welkom op het forum en proficiat met de aankoop van je Meistersinger!
Er is een stalen band beschikbaar voor de Meisteringer, kijk maar even op de site, is wel nog al een dure…

Er zijn overigens ook zat andere stalen banden beschikbaar, zo past m.i. een meshband ook goed op een Meistersinger alhoewel ik daar de Perigraph niet de meest geschikte voor vind, maar dat is persoonlijk natuurlijk…

En…FOTO’s!!!1

gr.Joep

Hierbij een foto:

Erg mooi! Had 'm enkel nog gezien met de creme wijzerplaat!

Mooi horloge heb je daar, David (tu)
Ik denk dat een mooie meshband er best ook zal staan, maar een Meistersinger staat in mijn ogen het beste op een lederen band :wink:

Welkom op dit geweldige forum, hele mooie klok! Er zijn inderdaad mooie en goede stalen aftermarket banden verkrijgbaar die een stuk aantrekkelijker in prijs zijn dan de originele Meistersinger band. Succes met de zoektocht!

Eric

Van harte welkom en proficiat met je aanwinst!

Mooi zeg, zag em al op Baselworld. En toch nog steeds slechts 1 wijzer :stuck_out_tongue:

Ja, dat zei de verkoper ook tegen mij. Dat een leren band mooier is.

Mijn vorige horloge ( Seiko Arctura, uit 05/06 ) heeft ook een stalen band, misschien ligt het aan mij, omdat ik het gewend ben.

Maar een stalen band lijkt me juist wat prettiger in de zomer. Ook met handen wassen, ben zo bang dat het leren bandje nat wordt.

Ook schrok ik wel een beetje dat de verkoper vertelde dat een leren band zo’n 1/2 jaar of 1 jaar goed blijft en dan vaak versleten is.

Daarnaast is juist het afwijkende op een redelijk klassiek uitziende horloge wat mij misschien aanspreekt. :slight_smile:

Zijn er websites waar Mesh banden staan? of is dat maar 1 soort band?

Welkom en mooi horloges. Leuke kleur wijzerplaat.
Veel plezier op dit forum.

Vizual Schreef:

Ja, dat zei de verkoper ook tegen mij. Dat een
leren band mooier is.

Mijn vorige horloge ( Seiko Arctura, uit 05/06 )
heeft ook een stalen band, misschien ligt het aan
mij, omdat ik het gewend ben.

Maar een stalen band lijkt me juist wat prettiger
in de zomer. Ook met handen wassen, ben zo bang
dat het leren bandje nat wordt.

Ook schrok ik wel een beetje dat de verkoper
vertelde dat een leren band zo’n 1/2 jaar of 1
jaar goed blijft en dan vaak versleten is.

Daarnaast is juist het afwijkende op een redelijk
klassiek uitziende horloge wat mij misschien
aanspreekt. :slight_smile:

Zijn er websites waar Mesh banden staan? of is dat
maar 1 soort band?

Ik vind zelf de milanaise banden op tungchoywatches erg mooi. Dat komt vooral doordat de endlinks ook van mesh zijn, en niet solide. Staat in mijn ogen wat mooier.
Hier is de link voor je: http://www.tungchoywatch.com/

Mooi hoor weer een MeisterSinger bezitter er bij, ik zou hem als ik jou was gewoon op leer blijven dragen, banden hoeven niet zo heel erg snel te slijten, wat heel veel verschil maakt is of je een vouwsluiting hebt of niet, zonder vouwsluiting gaat het slijten wel een stuk sneller, en een stalen band is ook lekkerder in de zomer, dus er zit niks anders op er nog een mooi horloge bij te kopen met stalen band :slight_smile:

hahaha, dat is een goeie floris.

Heb er al een met een stalen band, die echt heerlijk zit. Ben dan ook van plan om die te gaan gebruiken als ik echt wegga.

Begrijp me goed, een leren band vind ik heel erg chique staan bij dit horloge.

Maar het lijkt me juist mooi een afwijking op de regel te hebben, dat door een stalen band te gebruiken.

Zo’n vouwsluiting heb ik gezien inderdaad. Erg mooi systeem, maar wat ik daar zo jammer aan vind. Dat is dat je dan op de band zelf de gaatjes blijf zien. En dan kom ik misschien pietje precies over, maar dat lijkt me er vreemd uit zien.

Ook gefeliciteerd met je aanwinst.
Wat die leren bandjes betreft; je kunt de levensduur minstens twee keer zo groot maken door van tevoren de bandjes in te wrijven met zuurvrije vaseline. Na 24 uur nog eens aan de binnenzijde en goed laten intrekken. Leer vergaat door bacterie-werking en interne schimmels. Probeer zweet te voorkomen.

en

Mvg,Radjoe

taaiewillem Schreef:

Ook gefeliciteerd met je aanwinst.
Wat die leren bandjes betreft; je kunt de
levensduur minstens twee keer zo groot maken door
van tevoren de bandjes in te wrijven met zuurvrije
vaseline. Na 24 uur nog eens aan de binnenzijde en
goed laten intrekken. Leer vergaat door
bacterie-werking en interne schimmels. Probeer
zweet te voorkomen.

Goede tip, weer wat geleerd. Bedankt Willem! (tu)

Bedankt voor de leuke reacties.

Ga in ieder geval eens kijken of ik een mooie mesh horlogearmband voor het horloge kan vinden.

Valt me inderdaad op dat een stalen band erg weinig voorkomt bij dit type horloge.

Is het vervangen van een horlogearmband trouwens eenvoudig?

Denk niet dat de juwelier zit te wachten dat ik ergens anders een band zou bestellen (denk internet) en dat zij dit er aan moeten zetten.

David

Een bandje verwisselen is absoluut niet moeilijk als je weet hoe je het moet doen.
Volgens mij heeft deze meistersinger geen lugholes (cq gaten in de buitenkant van de lugs zodat je de band makkelijker kan verwisselen), maar met het juiste gereedschap kom je een heel eind. Er zijn genoeg tutorials te vinden op google, dus gewoon even rustig kijken, en als je het aandurft lekker zelf doen. Als je uiteindelijk toch bang bent voor krasjes oid. zou ik hem gewoon naar een juwelier brengen en vragen of ze het bandje er voor je op willen zetten. Een normale juwelier heeft daar bij mij vroeger nooit problemen mee gehad (ik heb er ook nooit voor hoeven te betalen), en de juwelier waarbij je het horloge hebt gekocht zou het zeker zonder enig probleem voor je regelen :wink:

Welkom David;)

Fraaie keuze hoor de Perigraph sonnenschlif antraciet. :slight_smile:

En wat die band betreft… ja , ik vind een lederen band ook beter staan, maar kan je “neiging” tot de stalen wel begrijpen.

De eerste stalen band was 395,00. De tweede zou nu wat goedkoper zijn…
Al is die eerste weer het mooiste…:sunglasses: ( denk ik )

Tja , ik zou op mijn gemakkie eens gaan zoeken naar die eerste editie. Zal niet meevallen, want erg vaak zie je hem niet aangeboden… Hij kon ook niet aan alle modellen gemonteerd en duur in aanschaf…

Of inderdaad de nieuwe eens gaan bekijken/prijs vragen.

En het is hier “vloeken in de kerk”:wink: maar :
In ieder geval niet met allemaal universele &%^%%%^&-ZOOI eraan gaan rommelen!! ( maar dat is mijn mening )

Ook niet nu je lederen band in gaan smeren met ‘ooievaarskuitenvet’ of ‘varkenslederenjassensmeersels’ : gaat alleen maar afgeven op je overhemden.:slight_smile:

En nu eerst eens gewoon gaan genieten van dit prachthorloge! :wink: