Hebben jullie dit al gezien?
Een nieuw horloge van Nederlandse bodem (wel Swiss Made ). Een kickstart project voor de bouw van een waanzinnig mooie auto. Je kan hier een horloge kopen die bij de auto past maar ook zonder die auto zal hij goed te dragen zijn.
Volgens mij zijn het allemaal Quartz uurwerken, ik had er graag een als automaat gezien.
Wat vinden jullie ervan?
Ik heb hier vroeger nooit zo op gelet totdat iemand hier me wees op ‘afgekapte cijfers’. Sindsdien kan ik ze niet meer zien. Ik vind dit dus zo’n design misser.
Ik vind hun auto trouwens leuker dan het horloge. Ik snap dit horloge uitstapje niet. Focus op die auto. Van de winst op die paar horloges kan je die auto toch niet financieren. Ben bang de de auto nu dus een stille dood sterft.
Oordeel van Top Gear over de auto:
Tijd voor ons oordeel: de HB Special is bijzonder leuk om mee te rijden, maar eigenlijk is-ie ook net niks.
Denk dat het met het horloge ook zo is.
Ik hoop dat de uitlijning van hun auto’s beter is dan die chrono wijzer.
Oninteressant, zeker. Maar de 40mm classic is ook niet aanstootgevend, dus da’s al halve winst.
Nee, joh. Die staat keurig recht. Het is de wijzerplaat die scheefzit.
Haha nog beter
Waarom zou in godsnaam een automerk gericht op de vintage stijl (die autootjes zien er schattig uit hoor) een chrono uitbrengen MET EEN QUARTZ ERIN?
Ze bouwen hun hele carrosserie van draden met de hand, zoals ze zelf in die promo aangeven, omdat ze dat toen ook deden.
Maar ze gaan wel in die oale bolderkar zitten met een batterijtje in het horloge? Nee. Nee. Nee. Dit klopt niet.
Ik hoop wel dat die vintage ogende auto de volgende zaken aan boord gaat hebben:
- Bluetooth voor muziek en telefoneren
- Carplay voor navigatie
- Electronische brandstofinjectie, of beter nog een hybride systeem
- Stuurbekrachtiging
- Climate Control
- Bandenspanningssensoren
- Automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen
- Lane Assist, Collision Detection en Adaptive Cruise Control
- Adaptieve verlichting, het liefst LED.
Dan kan een quartz er ook wel bij.
Ik hoop eigenlijk geen van die dingen. Dat past echt niet bij die look, maar de site zegt anders.
Nee, nog steeds niet.
Is dat omdat je lekker comfortabel autorijden niet kunt waarderen, of omdat je het de kopers niet gunt?
Het horloge blijft natuurlijk “meh”.
Ik volg ze al een tijdje. Niet vanwege de horloges, maar wel vanwege het HB auto project. Waarom komen ze dan met dit horloge? Het is niet hun eerste. Een jaar of 10 geleden hadden ze al een aantal chronografen en ook een automaat om dit auto project een startup te geven.
De auto’s zien er beter uit dan die horloges
Ik vind het een leuk verhaal.
Zowel de auto’s als het horloge
Vind het design van het horloge ook leuk eigenlijk, die met de rode rand om de subs met name.
Automaat was leuker geweest, maar ik denk dat de marge op een quartz gewoon hoger is (er zijn ook backers die geen verstand van horloges hebben), en daarmee interessanter om het horloge als funding principe te hanteren.
Ik denk het ook. Wat dat betreft een slimme keus.
Jammer dat de minutenteller geen aanduiding per minuut heeft. Je zou van een fabrikant van sportwagens verwachten dat zij accuraatheid belangrijk vinden.
… en bij de tachymeter lijkt het dikke blokje bij 240/uur te staan in plaats van bij 250/uur.
Ik vind de auto super. Een strak en retro interieur, maar dan wel zonder die afschuwelijke stalen velgen. By the way: dat logo is een echte afknapper, daar hadden de Huet Brothers wel iets beters van kunnen maken
Maar on-topic:
In 2007 hebben ze ook al een horloge uitgebracht, blijkbaar met de bedoeling om het eerste model te kunnen bekostigen. Die is helaas niet in serie uitgebracht, dus hopelijk worden de nieuwe horloges beter verkocht en gaat die auto er nu een keer komen (met een echt logo)
Niet veel, behalve dat als dit horloge een zinnige bijdrage kan leveren aan het autoproject, de kostprijs van een “Swiss Made” kwarts horloge niet hoog kan zijn.