Nieuw merk: Meller

Ik heb sinds een weekje een Meller Dag Earth. Meller is een nieuw merk met betaalbare hippe horloges. Een beetje in de stijl van Daniel Wellington, maar dan voor een redelijker prijskaartje. Ik ben er zelf erg blij mee, hij ziet er in het echt ook goed uit. Ik vraag me alleen af hoe lang het bandje mee zal gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

3 likes

Vrij standaard, maar aantrekkelijk design
Specs zijn ook niet bijzonder
Leuk geprijsd voor een "plakmerk"
38mm is vrij klein. 40mm zou beter zijn IMHO

Zou ik er een kopenā€¦ Nee

Formaat prima. Design niet heel spannend. Snap alleen niet waarom die wijzers zo smal beginnen?

Vooral heel clean! Netjes maar niet zo mijn ding (maar jij bent er tevreden mee en dat is wat telt). Proficiat met je aankoop!

Denk meteen aan dit.

5 likes

dees vink veel spannenderā€¦ :slight_smile:

https://mellerbrand.com//media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/e/reloj_3_2.jpg

PRODUCT DESCRIPTION
The perfect minimalist watch for open-minded men and women. High quality classic style watch. Thickness only 6.5mm.

Sapphire-coated crystal.
Japanese Movement from Seiko.
38mm Stainless
Steel Case.
Exchangeable genuine leather strap.
2 years warranty.
Water Resistant 3ATM.
Unisex design.
Date display.
ā‚¬79

Geinig voor die prijs

Dat model wordt echt door 1000000 merken gevoerd. Als ik morgen een"horlogemerk" begin kan ik overmorgen dit model ook gaan voeren denk ikā€¦ Weinig aan verder.

3 likes

ā€œplakā€ merk

Idd was ook mijn eerste gedachtešŸ˜‚

ziet er oke uit, maar inderdaad zoals al meer gezegd wordt is het ook niet heel bijzonder.

Bedankt voor de reacties. Het klopt dat het niet onderscheidend is, maar wel een stijl die ik leuk vind. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor (andere) merken.

Die vraag moet wat specifiekerā€¦

Anders krijg je merken zoals Seiko, Rolex, Patek Philippeā€¦ :wink:

Nee joh, dan krijg je tips als Casio en Audemars Piguet. :slight_smile:

Oke: Ik hou van horloges met een ronde klok, niet te groot/dik, leren band, eenvoudige kleuren en een eenvoudig aanzicht. Mag tussen de 50 en 200 euro kosten.

Ik heb nu twee horloges met een zilveren kast en witte plaat, ik zou nog wel Ć©Ć©n willen met een donkerblauwe of zwarte kast en witte plaat. Zoiets:

Ben benieuwd of jullie op basis hiervan nog tips hebben.

Ik moest aan Nomos denken, maar dan zit je in een andere prijscategorie. Er zijn vast anderen op het forum die een beter alternatief weten.

Ik vind Nomos (en Stowa) erg mooi, maar die zijn inderdaad een klasse te duur voor mij.

Lilienthal Berlin:

Uit hoogst waarschijnlijk dezelfde fabriek als het horloge uit de topicstart. Voor minder dan een tientje uiteraard.

http://s.aliexpress.com/3uUjiYFr

1 like

Ik begrijp dat dit zoā€™n plakmerk/white label merk is. Maar is Daniel Wellington dat dan ook? Of is dat wel ā€œorigineelā€. Of bijvoorbeeld deze merken:

Brathwait

Prinsuurwerken
http://iboodimage.cachefly.net/32609/large/prins-uurwerken-handgemaakte-horloges.jpg

Kapten&Son

Allemaal tussen de 100 en 250 euro. Dus wanneer spreken we van een redelijke prijs en wanneer van een onredelijk plakmerk?