Een variant op het bekende Meistersinger principe. Waar Meistersinger naar ik begreep met een 24 uurs horloge komt, is er een nieuw Duits horlogemerk dat een 6 uurs variant op de markt brengt.
Ja, de rommelmarkt!
Bottomline is dat je 2K extra betaalt voor 1 gewijzigd tandwieltje.
En om nou te zeggen dat ik het een oogverblindend mooi ontwerp vind…
Veel te drukke plaat.
Gezien jullie reacties: moeten we Herr Neuhaus nu al een berichtje sturen dat hij de tent beter kan sluiten?
Dit lijkt inderdaad een vernieuwing (want dat is het wel) om de vernieuwing, zonder dat er een sterke filosofie achter zit. En zoals vaker op dit forum geconstateerd: een horloge heeft geen absolute waarde, maar de prijs wordt vooral bepaald door emotie. En aan die emotie moet je als nieuw merk duidelijk werken. De site en de muzikale ondersteuning zijn wel flitsend, maar passen minder bij de bedaagde (bejaarde?) doelgroep met geld.
Einzeigers in hun originele vorm (12-uurs dial) kan ik best waarderen.
Maar bij 24-uurs en nu double speed 6-uurs komt bij mij een vergelijking met fietsen naar boven.
Gewone einzeigers aflezen is als fietsen zoals we dat allemaal geleerd hebben; stuur aan de voorkant.
Bij 24- en 6-uurs exemplaren is het net of je fietst met achterwielbesturing … je komt er wel, maar niet zonder brokken of goed nadenken.
Einzeigers in hun originele vorm (12-uurs dial)
kan ik best waarderen.
Maar bij 24-uurs en nu double speed 6-uurs komt
bij mij een vergelijking met fietsen naar boven.
Gewone einzeigers aflezen is als fietsen zoals we
dat allemaal geleerd hebben; stuur aan de
voorkant.
Bij 24- en 6-uurs exemplaren is het net of je
fietst met achterwielbesturing … je komt er wel,
maar niet zonder brokken of goed nadenken.
Natuurlijk zit hier iets meer filosofie achter, althans dat verwacht ik.
Janus zal natuurlijk te maken hebben met z’n naamgenoot
met twee gezichten, in combinatie met de dubbele schaalaanduiding.
Door de dubbele snelheid wordt de resolutie van de schaalverdeling verdubbeld waardoor je hem in principe twee keer zo nauwkeurig kan aflezen als een normale 12-uurs versie. Waarbij vergeleken een 24-uurs versie al ongeveer even nauwkeurig wordt als een zonnewijzer. (Tenminste overdag )
Hoewel ik het zelf geen mooi ontwerp vind, hebben ze natuurlijk wel het ‘gadget gehalte’ van de einzeiger verder verhoogd.
Dat heeft hij hoop ik zelf moeten financieren want dit is wel het slechtste idee op horlogegebied van de afgelopen paar jaar! Einzeiger is al even aanpassen bij het aflezen, maar de urenwijzer is dan tenminste nog op de plek waar deze hoort. Hierbij moet je gaan nadenken hoe laat het is want alleen om 12 uur staat ie op de normale plek. Dit soort fratsen…