Nieuw merk met variant op Einzeiger uhr

Een variant op het bekende Meistersinger principe. Waar Meistersinger naar ik begreep met een 24 uurs horloge komt, is er een nieuw Duits horlogemerk dat een 6 uurs variant op de markt brengt.

Het gaat om een gemodificeerd Unitas 6498 uurwerk. Zie ook http://www.neuhaus.com/
Prijs €2490. Is hier een markt voor?

Ja, de rommelmarkt!
Bottomline is dat je 2K extra betaalt voor 1 gewijzigd tandwieltje.
En om nou te zeggen dat ik het een oogverblindend mooi ontwerp vind…
Veel te drukke plaat.

Het is niet echt een toevoeging denk ik, en ook knap duur in vergelijking met Meistersinger, maar ja dan heb je wel een echte Janus!

Wijzerplaat is erg druk, de wijzer valt bijna in het niet.
Mijn ding is het niet…

Er is maar één echte Janus

Doe mij maar zo’n Meistersinger.

De Neuhaus Janus Double Speed ??(:smiley:

Kom op zeg !::o

Tja , wel "ballen"8-):smiley: , om zoiets nog te durven introduceren , maar ik zou zeggen : onmiskenbaar ten dode opgeschreven.

Ik hoef hem niet in ieder geval.:)o , en zeker niet voor dat geld…, en noem hem dan

Neuhaus Janus Doppel Geschwindigkeit:D

Wel mooie tegenhanger voor MS "Entschleunigung ", want die wijzer rent zijn eigen rot de tijd bij te houden !

Ik moet dan denken aan het lied. Janus, Janus pak me nog een keer! maar gelukkig is het geen Manus. :wink:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=CbuPMsUlZXY[/video]

dreski Schreef:

Ik moet dan denken aan het lied. Janus, Janus pak
me nog een keer! maar gelukkig is het geen Manus.
:wink:
http://www.youtube.com/watch?v=CbuPMsUlZXY

Ik moest lachen…

Gezien jullie reacties: moeten we Herr Neuhaus nu al een berichtje sturen dat hij de tent beter kan sluiten?
Dit lijkt inderdaad een vernieuwing (want dat is het wel) om de vernieuwing, zonder dat er een sterke filosofie achter zit. En zoals vaker op dit forum geconstateerd: een horloge heeft geen absolute waarde, maar de prijs wordt vooral bepaald door emotie. En aan die emotie moet je als nieuw merk duidelijk werken. De site en de muzikale ondersteuning zijn wel flitsend, maar passen minder bij de bedaagde (bejaarde?) doelgroep met geld.

Een merk of model naam kan cruciaal zijn voor je verkoop. De Fiat Croma is daardoor in ons land ook een flop geworden.

Evenals de Fiat Multivlaai:D

Han R Schreef:

Evenals de Fiat Multivlaai:D

Die fiat weet ik niet, maar met multivlaai is niks mis.
Zo kan ik in Rotterdam nog echte Limburgse vlaai eten :slight_smile:

Einzeigers in hun originele vorm (12-uurs dial) kan ik best waarderen.
Maar bij 24-uurs en nu double speed 6-uurs komt bij mij een vergelijking met fietsen naar boven.
Gewone einzeigers aflezen is als fietsen zoals we dat allemaal geleerd hebben; stuur aan de voorkant.
Bij 24- en 6-uurs exemplaren is het net of je fietst met achterwielbesturing … je komt er wel, maar niet zonder brokken of goed nadenken.

Sparks Schreef:

Einzeigers in hun originele vorm (12-uurs dial)
kan ik best waarderen.
Maar bij 24-uurs en nu double speed 6-uurs komt
bij mij een vergelijking met fietsen naar boven.
Gewone einzeigers aflezen is als fietsen zoals we
dat allemaal geleerd hebben; stuur aan de
voorkant.
Bij 24- en 6-uurs exemplaren is het net of je
fietst met achterwielbesturing … je komt er wel,
maar niet zonder brokken of goed nadenken.

:D(:smiley:

Voor dat geld is er ruim voldoende keuze in leukere klokken :)o
Tja, en om je merk Janus te noemen. Krijg je vast weer woordgrapjes over… :)-D

Natuurlijk zit hier iets meer filosofie achter, althans dat verwacht ik.
Janus zal natuurlijk te maken hebben met z’n naamgenoot

met twee gezichten, in combinatie met de dubbele schaalaanduiding.
Door de dubbele snelheid wordt de resolutie van de schaalverdeling verdubbeld waardoor je hem in principe twee keer zo nauwkeurig kan aflezen als een normale 12-uurs versie. Waarbij vergeleken een 24-uurs versie al ongeveer even nauwkeurig wordt als een zonnewijzer. (Tenminste overdag :wink: )

Hoewel ik het zelf geen mooi ontwerp vind, hebben ze natuurlijk wel het ‘gadget gehalte’ van de einzeiger verder verhoogd.

Groeten,

Martin

Dat heeft hij hoop ik zelf moeten financieren want dit is wel het slechtste idee op horlogegebied van de afgelopen paar jaar! Einzeiger is al even aanpassen bij het aflezen, maar de urenwijzer is dan tenminste nog op de plek waar deze hoort. Hierbij moet je gaan nadenken hoe laat het is want alleen om 12 uur staat ie op de normale plek. Dit soort fratsen… :frowning:

Oh mijn god! The pain… :+

Tis wel ranzig ja :slight_smile: