Nieuw merk, nieuwe sponsor

Beste mensen,

Het is jullie wellicht opgevallen dat er een nieuwe forumsponsor is…. te weten www.horlogedomein.nl Als je je afvroeg, wie daar nu achter zit…. dat ben ik. Horlogedomein is voor mij een nevenactiviteit, als liefhebber die iets meer met zijn hobby wil doen. Idee is om relatief kleine en private merken aan te kunnen bieden, waarbij het wel zo is dat ik ze zelf ook mooi moet vinden! Zo zijn het uitsluitend hand opwindbare of automatische horloges.

Op dit moment worden er twee merken aangeboden, te weten het bekende Pellikaan en daarnaast het wat onbekendere Prometheus. Prometheus is in Nederland nu alleen nog via Horlogedomein verkrijgbaar en daar wil ik graag iets meer over vertellen.

Met de moderators is afgesproken dat ik hier een berichtje over kon plaatsen. Bezoekers van internationaal georiënteerde andere fora, kennen het merk wellicht. Daar zijn veel reviews te vinden, ook op mijn site staan deze. Dankzij een ander forum lid, ben ik verder met hem in contact gekomen en afspraken kunnen maken. Het betreft dus Prometheus Watch Company.

Prometheus Watch Company is een onafhankelijk horlogemerk gevestigd in Portugal. Prometheus werd opgericht door Carlos Carvalho in 2008. Zoals ook diverse andere merken gestart zijn, is Carlos Carvalho is een horloge liefhebber die besloot om zijn passie om te zetten in een zakelijke onderneming.

Wel leuk is de keuze voor de merknaam. Prometheus is een figuur uit de Griekse mythologie. Prometheus stal het vuur bij de olympische goden en schonk het aan de mensheid. Die leerden vervolgens met dit vuur metaal te bewerken en een technische beschaving te ontwikkelen (wikipedia). Prometheus Watches wil dan een betaalbaar alternatief bieden met gebruik van zelfde componenten/uurwerken als andere duurdere merken. Het wil dus ook iets brengen aan een breder publiek, in de vorm van betaalbare Zwitserse kwaliteitshorloges. Of dat gelukt is, is aan een ieder…

Prometheus horloges worden gemaakt in het Zwitserse Jura-gebergte. Hierdoor mogen zij het predikaat “Swiss Made” dragen. Alle horloges hebben een oplage van maximaal 500 stuks en zijn individueel genummerd.

Er zijn een aantal modellen in de Ocean Diver reeks (Chronograaf en GMT). Ik wil hier even stil staan bij de Ocean Diver GMT.

De specificaties:
• Diameter: 44.00 mm
• Bandwijdte: 22 mm
• Zwitsers automatisch ETA 2893-2 uurwerk
• GMT tijdsweergave
• C3 superluminova
• 2 jaar garantie
• Saffier glas
• Compressor case
• Swiss Made
• 300 meters waterdicht
• Silicone band (standaard zwart, extra rode band meegeleverd)
• Gelimiteerde oplage van 500 horloges

Opvallend hierbij is ook de “interne bezel” , waardoor het strak oogt. Zelf ben ik erg tevreden (wie had anders verwacht :wink: ) met de kwaliteit, afleesbaarheid en draagbaarheid. Ik heb er wel een andere band op gezet. De rubberband is vrij lang, maar belangrijker nog, een zwart/rode leren band geeft het wat meer dressy effect.

Het horloge kost 640 euro. Voor forumleden (die langer dan 3 maanden aangemeld zijn) kan ik een introductie korting geven van 50 euro (tot 15/12/2010). Stuur een PB als je hier in aanmerking voor wilt komen. Begin 2011 worden er nog enkele nieuwe modellen verwacht, waar de eerste 3d renderings op mijn site staan.

En dan uiteraard de foto’s (enkele van mij, zie leren band en enkele van andere sites).

Mooi horloge!

Succes met de verkoop.

Ik weet dat dit een afgesproken bericht is, maar aan de strekking ervan te zien past dit beter in het verkooptopic, of ben ik de enige die daar zo over denkt?

dat zou in strijd zijn met de regel: handelaren mogen hun waar niet verkopen in het verkooptopic, ondanks hun lidmaatschap.

Het ziet er goed uit en ik vind het een mooi horloge.

Ik zou alleen even kijken hoe je dit dan wilt posten op dit forum. Andere handelaren zouden dat ook vast willen, maar waarschijnlijk niet mogen?

Anders zou je willekeur krijgen. (ja oke jij bent sponsor dus enige pré).

Daarmee zou je een wildgroei aan handelaren krijgen, die hun naam bekend willen maken met daarbij het soort horloges dat zij willen verkopen. Dan wordt horlogeforum een advertentie site, als ik even chargeer.

nb: ik zeg alleen wat ik zie, verder laat ik in het midden wat ermee gedaan moet worden.

Ik heb deze GMT van Prometheus al wat langer in de gaten gehouden,ik vind het echt een mooi horloge met een onderscheidend ontwerp. Dus deze komt ook maar op mijn wishlist te staan.

Hier ook een paar reviews die ik de laatste tijd gelezen heb:
http://forums.watchuseek.com/f67/prometheus-ocean-diver-gmt-398910.html
http://www.pmwf.com/Phorum/read.php?26,158336

Volgens mij is het horloge het resultaat van een oproep op Watchuseek om een horloge te ontwerpen, dit winnende ontwerp (met en zonder GMT) is afkomstig van Brian F. Green.

Eric

Ik denk dat we ook wel eens iets voor onze sponsors mogen doen.
En je kunt het ook op een andere manier bekijken. Want doormiddel van dit bericht weet ik nu van het bestaan van dit merk.
En voor mij is het dus weer wat kennis erbij. En daar gaat het toch ook om in dit forum.

Wil niemand tegen de schenen schoppen.
En er was vroeger een verkoop gedeeldte voor handelaren, maar zie dat dat verwijderd is.
Anyway, succes ermee en (tu) voor de sponsoring!

Ik zal moeten wachten tot de modetrend weer 35-38 mm is…

Even een vraag,… waarom opent je website op Pelikaan? Waaron niet een algemeen welkomswoord of iets dergelijks?

Heeft Pelikaan je eigen voorkeur?

Voor geinteresseerden hier nog een review van een gebruiker op ee ander forum met mooie foto’s:

http://forums.watchuseek.com/f67/prometheus-ocean-diver-gmt-398910.html

Ter verduidelijking en onderstreping: Hans post dit met Goedkeuring van de moderatoren. Sponsors, die de kosten van het forum betalen, mogen zich voorstellen. En omdat het aantal sponsors beperkt is zal het niet erg vaak voorkomen dat er een sponsor zich voorstelt. Daarbij verwachten we van een sponsor wel een voordeeltje voor de leden :smiley: en dat is ook bij Horlogedomein.nl zo. Dank je Hans! (tu)

Deze mogelijkheid voor een sponsor is wel nieuw en oudere sponsors mogen het natuurlijk ook, dus misschien volgt ook van oudere sponsors nog een verhaaltje.

Ik vind hem mooi en dat komt vooral door de kleuren. De volgende keer wel een passende schroevendraaier gebruiken bij het verwisselen van de band :wink:

band wisselen vergt inderdaad wel goed gereedschap…door de loctite…dus direct maar wat aangeschaft hiervoor.

De site opent met 4 producten op voorpagina, 2 van Pellikaan en 2 van Prometheus.Inderdaad niet met algemeen verhaal, dat was een keuze.

Beide merken verschillen toch aanzienlijk van elkaar (ondanks de overeenkomsten qua filosofie), kan niet echt zeggen wat de voorkeur heeft. Hangt toch van de gelegenheid, type kleding. “gebruiksdoel” etc. af.

hhe Schreef:

De site opent met 4 producten op voorpagina, 2 van
Pellikaan en 2 van Prometheus.Inderdaad niet met
algemeen verhaal, dat was een keuze.

Beide merken verschillen toch aanzienlijk van
elkaar (ondanks de overeenkomsten qua filosofie),
kan niet echt zeggen wat de voorkeur heeft. Hangt
toch van de gelegenheid, type kleding.
“gebruiksdoel” etc. af.

Heb het gewoon niet goed gezien… stom.

Vind de duiker erg mooi en ook leuk met het verhaal erachter. Heb hem even goed bekeken en toch gaat het hem niet worden. De dubbele index stoort me… punten en cijfers. Had de puntindexen weg gelaten en het was voor mij een winner!

Leuk initiatief! Veel suc6!

ik bedoel er niets mee, ik juig het juist toe.

Ik zeg alleen wat ik denk nav cmejewelleries reactie

Zit net even op die site te kijken en krijg ineens enorme spijt dat ik de ltd van Pellikaan niet gekocht heb…

Veel succes met je initiatief. Heb de Prometheus Ocean Diver GMT een tijdje geleden serieus overwogen. Vind hem voor mezelf echter te dik… Kwaliteit leek en lijkt me wel dik in orde!

Hoi Cmejewellery,

Was van mijn kant ook absoluut niet verkeerd bedoeld. Maar met type komt het niet altijd zo over als je wilt.:wink:

op de volgende rikketik hoop ik er ook te zijn, wellicht met een tafel samen met ander forumlid. kun je het zelf nog eens beoordelen…