Got me!!!
Yip ik ook maar geen rekening gezien volgens mij
Mooie horloges. Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Vooral die automaat is prachtig.
Ik bestel 'm de volgende keer wel in de VS en neem 'm dan mee naar huis.
Gisteravond werd mijn 1963 geleverd, de bijbetaling was 47 euro.
De bouwkwaliteit is prima, het horloge voelt solide aan en ziet er goed uit. Het polijstwerk en de borsteling van de kast is netjes gedaan, de caseback met de Blackbird is mooi uitgevoerd. De bezel draait licht rond en de 12 kliks zijn ook wat losjes, dat zou wat strakker mogen.
Het gebold glas geeft een mooi effect, jammer dat het geen echt saffier is maar voor de prijs begrijpelijk. De sandwich dial is een mooi detail, de subdials zijn mooi gegroefd.
De wijzers zijn mooi strak, de vintage gekleurde lume heeft een mooie tint. De lichtopbrengst is goed, maar niet zo spectaculair als bijvoorbeeld bij een Seiko Monster.
Het Miyota uurwerk heeft een apart detail, de chrono reset en stopt automatisch na een uur. Ook is de datumfunctie gewoon aanwezig onder de wijzerplaat, de kroon heeft dus ook een nutteloze middenstand waarin je de onzichtbare datum kunt wijzigen.
Het horloge was verpakt in een plastic koker met daarin een watchroll en twee banden. In de rol zit een leren band en een NATO met gesigneerde gesp, beide met quick release pins. De leren band is niet mijn smaak en doet wat goedkoop aan, ik draag hem voorlopig op een NATO.
Voor de 260 euro die ik er in totaal voor heb betaald is het echt een prima horloge. Ik las eerder de term “leuk voor erbij” maar ik kan me ook voorstellen dat iemand het dagelijks zou dragen, de kwaliteit is er meer dan goed genoeg voor.
Pics or it didn’t happen, even snel twee telefoon kiekjes:
Voor mij mooie klok voor het weekend maar heb 'm al twee dagen om in zakelijke omgeving
En waarom ook niet? Ik ga hem gewoon eens lekker een volle week dragen, ben benieuwd.
Als toevoeging moet ik wel zeggen dat de afleesbaarheid bij matig licht wat tegenvalt bij gebrek aan contrast, dat hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn natuurlijk.
Ik heb hem ook binnen. Vond het persoonlijk toch wat minder dan gehoopt. Niet qua kwaliteit maar qua gevoel. Dat risico loop je natuurlijk als je van een plaatje koopt Mijne komt dus splinternieuw voor een leuke prijs te koop (ook mazzel met invoerkosten)
Ik twijfel nog to be honest
Ben wel overtuigd van de “look” van de 1968 >> Panda dail etc …
Er komt een mooie re-issue van de Heuren Autavia
Die datum schijf zit er verkeerd in … valt me nu pas op
Die vergelijking met een Heuer reissue is een no brainer, die gaat mooi worden maar het is wel een heel andere categorie natuurlijk
Zeker, maar dromen mag
Dromen maakt het leven leuk.
Mis ik iets, of zie ik werkelijk geen datum op die chrono
Niet de Quarzert maar de eerder geposte Heurer
De “8” ligt horizontaal boven de "6"
Lijkt me een “Frankenstein”
Thanx, dacht dat ik gek werd
Die liggende 8 vind ik overigens een echte afknapper
Om ever verder te gaan over de autavia’s
Link: https://www.instagram.com/p/BNrqASwgSfC/?taken-by=on_the_dash
Zo, dat was het verpakkings-materiaal. gelukkig zat er ook nog een klokkie in.
44,50 euro bij betaald. Klokje voelt goed aan, ook de afwerking ziet er prima uit voor deze prijs.
De lumen lijkt wel wat tegen te vallen. De kwaliteit van de tropic silicone band moet ook nog blijken.
De band draagt prima maar voelt wat slapjes.
Al met al een prima horloge voor deze prijs.
Helaas, de lume blijkt achteraf echt matig. Kennelijk was het bekijken onder fel licht jij het uitpakken wel afdoende om de lume aan te stralen maar normale dagelijkse blootstelling is dat zeker niet. Vannacht was er niets te zien om de pols, lastig.
Da’s dan nog een verbeterpuntje voor Danny! Ik zou zeker feedback geven aan de verkoper!