Nieuw merk, wat vind je?

Maybe they have…

spoiler: conclusie uiteraard aan het eind.

1 like

Als ik de foto’s zie dan hebben ze hun best gedaan qua fit & finishing, maar dat mag ook wel voor een hommage van 2500,-

Als ik verder op hun site kijk hebben ze de filmpjes van AP nageaapt, waarin je ziet hoe de kast en de band gemaakt worden.

Ik zou liegen als ik hem lelijk vond, want ik vind de Royal Oak en aanverwante Genta ontwerpen ook mooi.

Maar voor dit geld moeten er meerdere dingen kloppen, en daar horen originaliteit en merkbeleving ook bij. Dus ik zou hem wel laten schieten als ik de centen niet had voor een AP RO.

En zou 500 tot 1000 Euro bij leggen en een 2e hands Reverso Classique Midsize in staal aanschaffen bijvoorbeeld.

Groeten,

Noel.

3 likes

Leuk stukje! En Genta kon het wel, alleen met die rare patrijspoorten heeft hij gewoon een donkere periode gehad, een sort van Tom Waits na 2000 achtig ding. :slight_smile:

1 like

Mooie horloges, afwerking lijkt mij prima. Gevoelsmatig wel erg duur voor een standaard uurwerk en een ontwerp dat weinig moeite doet origineel te zijn.

Als ik de parralel trek met Ginault dan is deze $1500,- te duur.

Gewoon geduld hebben. Binnenkort bij W2D van 2500,- voor 175,- :slight_smile:

Overigens vind ik Hublot zelf al lelijk genoeg…

hublot-watch-2015-hublot

2 likes

Elk horloge wat tegenwoordig nieuw is in deze tijd, is een Hommage( neppe), je kunt gewoon geen horloge meer maken die niet iets heeft van een bestaand merk.
ooit houden de mogelijkheden op.

2 likes

Er zijn nog zat merken (en nieuwe modellen) met een eigen smoel, die hun bestaansrecht niet ontlenen aan andere ‘succesnummers’ maar gewoon met een eigen identiteit. Maar laten we deze discussie hier maar niet voeren. Ik vind de term hommage in 99 van de 100 gevallen volstrekt misplaatst. Ook bij dit ‘nieuwe’ merk/model, …vind ik. :sunglasses:

Thanks, wilde juist gaan opzoeken hoe dat zit met de schroefjes op een royal oak.

En dan zie je dat het bij een AP ook niet recht zit :joy:

1 like

Aan de achterzijde uiteraard niet, schroefjes moeten wel vast :wink:

Aan de voorzijde echter

Daarom schreef ik ook eerder:

Dan begrijp ik je verbazing/reactie niet.

Geen verbazing, het was mij reeds bekend dat AP het ook niet mooi uitgelijnd krijgt, maar slimmer er mee omgaat.

Dit is gewoon het niveau van Steinhart. En dan 2,5k durven vragen…

Dit is qua finishing wel een stukje beter dan Steinhart. Niets ten nadele van Steinhart. Die leveren uitstekende horloges voor het geld; 1/5 van deze.

1 like

Goed punt, ik geloof wel dat de finishing hoogwaardiger is. Maar voor 2x-3x deze prijs heb je een originele. Dan prijs je jezelf gewoon uit de markt.

Dat dus! Finishing en de band zijn wel heel behoorlijk bij nader inzien. Echt supertoevallig keek ik vandaag deze video en daar kwam ie aan de orde. Kijk maar vanaf 8:08.

Toch wel mooi als je m zo ziet in het filmpje. Maar goed design wise niet echt origineel…

Dit. Los van of je 'm mooi vindt of niet, de afwerking lijkt wel érg goed op de foto’s. Toch knap.

Wel jammer van de uitlijning van die schroefjes.

1 like