Nieuw merk, wat vind je?

Wij zullen die niet kunnen kopen voor dat geld, een horlogefabrikant met aantallen en committed forecast zou voor dit bedrag een base grade kunnen inkopen is mij door een insider verteld…

1 like

Ik verwacht dat dit merk niet aan de comited forecast zal voldoen. Dus betalen ze hoogstwaarschijnlijk het 3-4 dubbele. Maar ik snap je punt.

1 like

Maar de scroefjes zijn niet uitgelijnd

Ja eens

Inderdaad, waarbij in tegenstelling tot de HFLE 19 met z’n aparte kleurstelling en GMT functie niet als eerste de woorden “JLC Master Sector Dial” me door de kop schoten, en bij deze Pelton wel.

Leuke filmpjes, met dat Zaratsu-polijsten van die schakels van die band. Erg tof dat ze zo’n inblik geven in het proces. :slight_smile: Maar het blijft een slechte kopie van de AIH Royal Bang Ingenieur, waarvan de schroeven schots en scheef in de front bezel staan, wat dan weer lelijk oogt.

Made in America.


Crooked as fuck.

Als ik die Sector configureer kom ik op 1500 ballen uit, en dan vind ik de kast simpeler dan van bijvoorbeeld mijn Hammie van 700 ballen, dus al is het een hartstikke leuk horloge, de prijs is aan de exorbitante kant als je bedenkt dat je voor dat geld een Oris Big Crown Zeigerdatum koopt. :slight_smile:

Correct. Het waren de kast vorm en de wijzerplaat (indeling qua kleur, niet exacte kleur) die de associatie opriepen. Al deed de kroon me weer denken aan de Quattro van @Motormuis

1 like

Ja ok, maar zo kan je wel door blijven gaan. Straks zeggen we nog dat alle horloges op elkaar lijken… oh dat is natuurlijk ook zo. Eens dat deze wel echt heel erg gejat zijn. Maar een horloge is vaak rond met lugs en wijzers en een kroon. Daar kun je weinig origineel in zijn.

Als de associate zo snel gemaakt is, dan valt het wel op.

1 like

Mooi horloge. Natuurlijk weinig origineel. Ik vind de filmpjes vooral leuk om te zien :slight_smile:

Ik moet er ook bij zeggen dat van HFLE alleen nog maar slechte prints gesignaleerd zijn, terwijl het gewoon keihard een pan-pie dial schijnt te worden. Dus of het in het echie ook op JLC gaat lijken staat ten zeerste te bezien.

Ook vind ik die Sector veel minder aanstootgevend omdat de Sector Dial of de wijzerplaat met banen er op al sinds het begin der tijden bestaat:

15ebd4498b454e4d5d3d484bdb45a360--breguet-longines

565-Groot-430x320

Dscn6593

In moderne zin hebben we naast JLC ook leuke interpretaties zoals deze:

Dus die Sector vind ik gewoon te duur voor wat het is. De Perseus vind ik daarentegen gewoon aanstootgevend. :slight_smile: De HFLE? Die moet ik afwachten. Letterlijk.

2 likes

Ja eens. Sector minder opvallend. Dat andere model wel teveel kopie.

True.

Overigens hebben bijna alle modellen van Pellikaan een sector-achtige dial, maar bij veel modellen is die ring niet in een afwijkende kleur waardoor het niet zo in het oog springt. Wat dat betreft is deze dus niet veel anders.

1 like

Hoe staat het er eigenlijk mee? Loopt goed? Ik zou ooit een foto van een zut dials willen zien, omdat ik nieuwsgierig ben. :slight_smile:

De term ‘hommage’?! Het blijft me verbazen. Mijns inziens een tikje te vaak gebruikt als iets gewoon nep is of als het een schaamteloze kopie betreft. Zo noemen we tweedehands kleding tegenwoordig vintage of circulair, dat bekt natuurlijk veel lekkerder dan tweedehands. Framing & priming, mooi!

Jantje tegen Pietje over zijn meest recente aankoop, een frisse Ocean One: “Nee nee, is geen kopie! Dit is een hommage.” :face_with_raised_eyebrow:

Het ziet er best aardig uit. Maar ook ik zie veel gelijkenis met reeds bestaande successen. En om daar dan €2k voor over te hebben?! Hmmm…

1 like

Ja hoor. Vanmiddag spreek ik Hubert, als er wat leuks te melden is zal ik dat in het betreffende topic posten. Maar hij is ook op vakantie geweest, dus misschien is er geen nieuws en het gewoon nog steeds wachten op onderdelen. Ik laat het wel ff weten. :+1:

3 likes

Ter Leering ende Vermaeck

Schreeuwt hommage
Bijelkaar geraapte zooi voor mensen die Royal oak of hublot of IWC of Omega willen maar niet kunnen betalen.

Alhoewel ze voor dit bedrag wel iets kunnen vinden

Mag ik vragen op welke Omega die horloges lijken? Of heb je het specifiek over de Genta rip-off? Heeft Omega zich ook met die man bezig gehouden?

Eerlijkheids halve weet ik niet het model naam. Mijn opa had zo’n omega met de kastvorm en bracelet gehad. Ik ga zoeken. Jaren 70 schat ik

Niets mis mee toch? Prima alternatief voor degene die het model mooi vindt, betrouwbaar uurwerk, echter geen idioot hoog bedrag wil (of kan) betalen.