Nieuw model Hamilton: de Pilot Pioneer

Op de site van Hamilton staat een (voor mij) nieuw model!
De ‘Pilot Pioneer Chrono’ ref. H76512133

Zeer gaaf 30 min. quartz chrono’tje :~
Duidelijk zeer geinspireerd op chrono’s uit de jaren '70. Op detail verschillend met bijv. het zelfde model van CWC, is het saffier en de stalen band.

Officieële Hamilton site:
http://www.hamiltonwatch.com/en/gents/khaki/aviation/pilot-pioneer-chrono-quartz/H76512133

Een promo foto

En een realistische foto. (van een Japanse site)

Ook verkrijgbaar op leer of nato. (Foto van Ace.)

Erg leuk! Gaat er bij nog eens bij komen in ‘de collectie’ :smiley:

Ziet er goed uit. Wat is de doorsnee in mm? Of bedoel je met min. mm?

Ik bedoelde dat de subial tot 30 minuten aangeeft :slight_smile:

De diameter is 41mm en de band is 22mm.

Mooi klokje!

Mooi horloge, ik hou van die omgekeerde valjoux 7765 layout. Toch zou ik voor de CWC gaan i.v.m. diezelfde vj7765 :slight_smile:

Ziet er inderdaad goed uit, alleen jammer dat bij de versie met stalen band
de polijstmachine gebruikt is(TD)(TD)

Hoi Lance,

JAAAAAAAAA,
Een erg lekker ding! :stuck_out_tongue:
Wat zou dat gaan kosten op het net?

Grts,

Drex

Op de stock foto staat de chronowijzer niet eens goed uitgelijnd. Dat is waarom ik nooit meer chronos koop. Staan ze even ietsje scheef irriteer ik me daar mateloos aan.

dreski Schreef:

Op de stock foto staat de chronowijzer niet eens
goed uitgelijnd. Dat is waarom ik nooit meer
chronos koop. Staan ze even ietsje scheef irriteer
ik me daar mateloos aan.

Dan laat je 'm toch even recht zetten? :~

Als het goed is kan men dit toch zelf met de knoppen recht zetten,
of is dit niet bij elke chrono mogelijk?

Beslist een mooie klok!!

Inspireerde mij om eens op de Hamilton site kijken. Misschien hebben ze wel een mooie duiker. Tot mijn grote verbazing:

“Scuba Auto
The Navy Scuba Auto functions like a diving watch but looks like a watch you could wear to the office. It’s stylish and functional and offers an understated approach to adventure. Each of the watches in Scuba line is water resistant to a depth of 100 meters and has a 41mm dial.”

Een duiker die niet dieper kan dan 100m?!:S:S Dan haak ik af. Mag je daar wel het zwembad mee in?:S:S

Zenith* Schreef:

Als het goed is kan men dit toch zelf met de
knoppen recht zetten,
of is dit niet bij elke chrono mogelijk?

Goed punt (tu)

Slordig inderdaad dat de chrono wijzer op de stock foto iets scheef staat. Maar de wijzer zal in de winkel ongetwijfeld recht staan. Heb daar zelf trouwens nooit last van gehad hoor op m’n chrono’s. :slight_smile:

Het ligt er ook helemaal aan wat voor uurwerk er in zit. Volgens mij heeft deze een wijzer met stappen van 1 seconde. Het kan dan soms lastig worden hem met de knoppen uit te lijnen. Wanneer het uurwerk maar een beetje scheef zit krijg je dit niet voor elkaar. Ook zit er soms speling in de wijzer. Ik ben nogal obsessief wat dat betreft. Ik liep altijd maar tikjes op de kast te geven om hem dan zo nog iets beter te centreren. Ik heb ook goede chronos gehad hoor maar eigenlijk is het een functie die ik niet veel gebruik.

leuke kast, en geinig die inkepingen bij de pushers. maar de chrono layout mist toch een.subdial voor.mijn gevoel.