Nieuw model Omega speedmaster?

Vandaag met Steiner gebeld om te vragen of hij de speedmaster prof nog op voorraad heeft, helaas alleen een model met leren band. De verkoper gaf aan dat Omega in januari met een nieuwe speedmaster serie komt met een ander uurwerk erin en met een nieuwe prijs. Namelijk ongeveer 800 euro duurder dan die van het huidige model. Wil ik de huidige versie nog hebben dan moest ik snel beslissen.

Weet iemand hier iets vanaf? Is het handig om op dit nieuwe model te wachten, wat is het voordeel van dit nieuwe type? Is het de 800 euro waard? Mijn gevoel zegt van niet (huidige model lijkt me meer dan goed genoeg) maar wie weet…
En een kleine vraag ernaast, hoeveel kost het vervangen van het plastic “glaasje” van een speedmaster prof en krast het ook snel?

Alvast een prettig kerstfeest

Volgend jaar is het 50 jaar geleden dat Omega de Speedmaster op de markt bracht, dus een nieuwe versie om dit feit te vieren is mogelijk.:)-D

Het huidige model zal ook nog wel verkrijgbaar blijven aangezien er onder de Speedy freaks zoals ikzelf veel puristen zijn.:D:D

Zeker tweedehands moet het geen probleem zijn om een Speedy op de kop te tikken voor een leuke prijs.

Over het ‘‘andere’’ uurwerk gaan al lang geruchten.
Een van de geruchten is dat Omega met een compleet nieuw manufactuur op de markt komt, geheel ontwikkeld dus door Omega.
Maar of dat ook waar is…???:S

In ieder geval het misterie dat ze er omheen bouwen doet menigeens fantasie op hol slaan.
Zeker een goede maketing stunt…:wink:

Zoals met zoveel…de tijd zal het leren…:smiley: