Nieuw model van Certina (DS Chronograph Automatic 1968)

Haha inderdaad :grinning: mijn meetlint komt ook uit op 16,5cm (en dan heb ik het ook over de polsen :joy: )

Het grootste horloge dat ik draag is een Seiko Mini Turtle in elk geval. Toch de volle 42mm, maar omdat de lugs recht onder de kast zitten (zoals bij deze Certina) draagt hij eigenlijk als een sub-40mm horloge. Draagt net iets groter dan mijn SKX013 die 38mm meet.

1 like

Zelfde geval hier (en helemaal met je eens). Ik heb sinds een tijdje ook de Land Turtle in mijn collectie.

Deze draagt zelfs nog iets lichter op de pols en is iets gestroomlijnder. Als je de de looks en omvang van de mini turtle tof vind zou ik de Land Turtle ook eens proberen :wink:

Skx13 lijkt me ook nog leuk maar is nieuw niet meer te krijgen helaas.

1 like

Ik vind de recente Longines eigenlijk veel geslaagder…

7 likes

Ik ben onder de indruk! Ook van de prijs…

1 like

Ai, ziet er goed uit … zou me niet zo blindstaren op de maat verhoudingen lijken zo best oke.

Ik heb nog ff opnieuw gekeken, nav de opmerking maar vind de wijzers niet raar kort ofzo … :thinking:

De longines die geplaatst is mag ook gezien worden en is idd misschien nog wel mooier … keus genoeg :wink::+1:

1 like

Heel mooi! Wat is de ref. van de land turtle op de foto?

1 like

Eens! Combinatie van de kast met de ronde bezel is beter geslaagd.

Dankje! Vooral de undercover koffie sunburst is erg lekker.
Ref. is SRPH17 (enige in de serie die op bracelet wordt geleverd).

On topic;

Die Longines is net als de Certina wel een plaatje hoor :drooling_face:

1 like

Waarom wel. Er zijn ook mensen met wat bredere polsen!

Tuurlijk. Maar 17 cm pols is gemiddeld, bleek onlangs op zowel HF, als op (ik meen) Hodinkee. En voor deze, gemiddelde, polsmaat is ie dus best groot. Daarnaast is dit model duidelijk geïnspireerd op vintage modellen, die ook niet zo groot waren. Die werden ook door mensen met een bredere pols gedragen. Tot slot is de ‘groot, groter, grootst’-trend, van begin deze eeuw, nu echt wel voorbij. Mensen willen weer kleinere horloges. Maar sommige fabrikanten lijken dit nog niet helemaal door te hebben.

2 likes

:point_up_2: :point_up_2: :point_up_2:

1 like

Is ook heel mooi.

Ze moeten deze maar opnieuw uitbrengen dan gaat mijn Tudor gelijk de deur uit :slightly_smiling_face:

7 likes

zat is plaatjes te kijken, maar de nato versie, die ligt naar mijn idee wel heel hoog op pols zo van de zijkant