Nieuw model van Certina (DS Chronograph Automatic 1968)

Ik vind hem mooi gelukt.

21 likes

Goeie vintage vibe. Vooral die met de rode indices.
Alleen jammer van de 43,5mm.

2 likes

ik vind die zwarte toch meer kek

Gaat nog relatief meevallen qua grootte op de pols gezien de bescheiden L2L (bandaanzet recht onder de kast). Maar ze hadden hem inderdaad kunnen beperken tot 42mm :slight_smile:

2 likes

Ziet er geweldig uit, vind ik! :+1:


Maar waarom kan dit nou niet gewoon in max. 40mm??? :thinking: :roll_eyes:

6 likes

Bel ze op! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fantastisch ontwerp!

Bij een duiker met flinke bezel vind ik het formaat minder bezwaarlijk.
De wijzeplaat blijft dan evengoed van een normaal formaat, door de extra ruimte die daaromheen wordt ingenomen.
Iets kleiner zou toch wel fijn zijn.

1 like

Daar heb je gelijk aan. De L2L is prima. Maar met 40mm zou ie wellicht beter uit de verf komen.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Blijft echter een kwestie van beleving naar mijn ervaring.

Ik heb zelf maar luciferprikjes van polsen dus de dimensies (of illusie hier van) spelen vaak een grote rol in een wel of niet aankoop. Dit gaat soms om millimeter werk.

1 like

Dat denk ik wel vaker als iets tegen kom. Er zijn zat horloges met een “wauw” factor. Maar dan toch vaak weer te groot…

Doodzonde🤐

2 likes

Ben het nummer kwijt. :thinking: Heb jij het toevallig nog in je telefoon staan? :iphone:

1 like

Ik stap staks even in de tijdmachine, terug naar de 60s en 70s. Even flink wat inkopen (in de juiste maat en leuke prijsjes) en weer terug! :nerd_face:

1 like

Ik vind hem leuk en goed formaat.
Vaak denk ik: waarom in 37 of 38 mm… :wink:

1 like

Als je dat lukt pleit ik voor je als erelid + bijpassende titel! (TagEd Mcfly):raised_hands:

Ik zou voor zo’n kans graag de gemiddelde juwelier links laten liggen😉

1 like

Verder dan een schaalmodelletje kom ik helaas niet… Anders had ik het zo gedaan!:grin:
image

2 likes

Haha ach het idee was leuk, we zullen maar genoegen moeten nemen met vintage en NOS.

Toch leuk, zo’n schaalmodel :smile:

1 like

Klopt, zie ook de doxa’s, de wijzerplaat is wat kleiner waardoor ze net ff wat kleiner ogen in z’n geheel.

Anyway, ik vind deze nog steeds net te groot, maar wel heel gaaf, net als die andere nieuwe editie van de DS2. Lekker retro sportief chic, heel tof!

Ja, je ziet natuurlijk al een aantal jaren dat merken teruggrijpen naar hun modellen van weleer. Certina heeft (ook) in het verleden echt een hele rits fraaie modellen gemaakt, waarvan ik zeker wel reissues of in ieder geval hierdoor geïnspireerde modellen wil zien.:heart_eyes:Een aantal verscheen natuurlijk al, zoals de PH-serie en idd recent de DS-2. Neem daarbij het feit dat Certina’s nog best scherp geprijsd zijn en ook nog eens goed in elkaar zitten, en je begrijpt eigenlijk niet waarom dit merk niet populairder is.:thinking: Nou woon ik toevallig niet ver van een Certina AD en ik ga toch 'ns even in de gaten houden of/wanneer ze deze krijgen.

1 like

Lotgenoot :smiley: Ik moet het doen met 16,5cm (en dan spreek ik idd over de polsen :rofl:)

3 likes

Ik dacht eers wow!. Maar die wijzertjes zijn echt te kort…

Nice maar de combo vierkante kast en ronde bezel doet het niet voor mij