Nieuw movement in Tudor Sub

op ebay staat een tudor sub waarvan het movement vervangen is door een net niet passend exemplaar. Is het mogelijk een mouvement van een tudor door een ander eta movement te vervangen? En zo ja wat voor movement zou dan passen in een sub met ref nr 7216/0? en wat voor prijskaartje gokken jullie dat er ongeveer aan deze operatie zou hangen?
Reden is dat een mooie klok voor dagelijks gebruik wil maar er geen kapitaal aan wil uitgeven omdat ik (militair) nogal lomp aangelegd ben.

Ik denk dat het het verstandigst is om gewoon een mooie Tudor hier in Nederland te kopen. Moet je ff kijken bij het sub-forum ‘ervaring met’ welke juweliers er betrouwbaar zijn.

Succes, en groet,

Jelle

waarschijnlijk heb je gelijk… begon alleen aan een zoektocht voor een betaalbare “werkklok” en daarna ging het bijna hetzelfde als met eenauto zoeken… steeds een beetje mooier. Ik heb toch wel een zwak voor een tudor sub… maar ligt eigenlijk boven mn werkklokjes budget…
enige subs waar ik echter mee gezien zou willen worden is de Tudor of de Rolex (waarbij op de een of andere manier Tudor mn voorkeur heeft). Hoeft dus niet in perfecte staat te zijn, en een vervangen movement maakt me ook niet heel veel uit… dat voelt een stuk minder slecht dan een fake…

Koop gewoon een fatsoenlijk exemplaar. Kost je vanaf 1750 euro. En als dat budget er niet is spaar je beter door dan te kijken naar afgeleefde hokken.

wat een wijze mensen hier… waarschijnlijk hebben jullie gelijk…
ik twijfel nog over een midsize Sub, lijkt me een handzaam formaat voor tijdens het werk. Iemand enig idee hoe dit model valt op de pols? Is hij echt klein? Heb zelf alleen een Breitling Steelfish en vind het wat moeilijk inschatten.

Hi Dennis,

Je zou evt. een berichtje kunnen sturen naar Malus65 (Stef), hij heeft een hele mooie mid-size Tudor sub en is niet te beroerd er wat over te vertellen. Met wat geluk maakt hij er ook nog wat mooie foto’s van :smiley:

Succes(tu)

Marc

Dank je voor de info, mooie foto van Stef ontvangen inmiddels