Nieuw Nederlands merk: Cornelius & Cie!

Ik kreeg voor Horloge.info een erg leuk bericht toegespeeld over een nieuw Nedelands merk dat zich in het uber-segement wil gaan roeren: Cornelius & Cie. En ik moet zeggen, het eerste horloge mag er zijn! Maar de prijzen… ik weet het niet. Oordeel zelf:

Cornelius & Cie is een nieuw high-end horlogemerk, gevestigd in het Zwitserse Genève. Het bedrijf is in de zomer van 2007 opgericht door twee Nederlanders, de wereldberoemde horlogegraveur Kees Engelbarts (1967) en juwelier Paul Pertijs (1968), waarmee ze een vriendschap bekroonde die begon terwijl ze op de gerenommeerde goud- en zilversmeden academie in Schoonhoven zaten.

Zie voor de rest van de Nederlandse tekst en foto’s (ik kan ze hier niet in plakken vanuit daar…) http://www.horloge.info of voor de Engelse teksten en meer foto’s http://www.cornelius-cie.ch/

Prijzen heb ik niet naar gekeken. Ik vind de kroon echt een gedrocht en de asymetrische kast kan me ook niet echt bekoren. Als ik het goed bekijk zijn de bandjes daardoor ook niet recht aan de onderkant. Nee ik kan er niet warm voor lopen. Dan heb ik veel liever een Christiaan van der Klaauw.

Nou dat ziet er wel fraai uit. Ik ben wel benieuwd naar de waterbestendigheid:). De kastvorm zal iedereen wel bijblijven. maar dat zal wel de bedoeling zijn.

Groeten, Tom Vreeken.

Mooie dingen maar voor dat geld ga je voor een Roger Smith, Dufour, Speake-Marin.

Smaken verschillen. Worden deze horloges nu in Nederland gemaakt of Zwitserland?

Exact… Enkele van deze klokjes zullen ongetwijfeld hun weg vinden naar de Russische “nufo riesj”, maar voor dit soort bedragen ging ik voor mijn nieuwe skeleton toch niet bij Cor winkelen… Dan zou ik bijv eens gaan kijken naar een Master 8 days squelette.

Of - dan maar geen skeleton - Dufour, Voutilainen, Smith, Lange, Journe, Romain Gauthier…
Da’s wel een vijver met HEEL exclusieve vissen…!

Oh, die blauwe schroeven met nikkel nog in de sleuf, da’s geen gezicht op een Meistersinger van 500 EU, laat staan op een Cor van 39,000 EU.
En ik ben 't met Dreski eens; die kroon is wat mij betreft geen succes.
Zou ik mijn geld bijv nog veel liever zetten op de eeuwdurende kalender van vd Gang!

Groet
Mark

Nou, doe mij dan maar een Van Der Klauw :wink:

Vind ze persoonlijk ook niet mooi en de kroon: tja die zou niet misstaan om een stoere Breitling-duiker…

Voor die prijs heb je twee Omega’s DeVill Hour Visions en die heb ik liever.

Twee?
Voor 37500 euro heb je er 8 en voor een ton over de 20 stuks

Ik hou wel van aparte horloges, maar deze vormgeving kan mij absoluut niet bekoren, laat staan de prijs die er voor moet worden betaald.

Ben het met vorige opmerkingen eens, dat de knop veel te groot.

Dit soort horloges vind ik de waanzin ten top, gelet op de prijzen, mar zoals al eerder opgemerkt, ze zullen hun weg wel vinden, maar niet bij mij.

groet

Ed

Lacroix Schreef:

Ik hou wel van aparte horloges, maar deze
vormgeving kan mij absoluut niet bekoren, laat
staan de prijs die er voor moet worden betaald.

Ben het met vorige opmerkingen eens, dat de knop
veel te groot.

Dit soort horloges vind ik de waanzin ten top,
gelet op de prijzen, mar zoals al eerder
opgemerkt, ze zullen hun weg wel vinden, maar niet
bij mij.

groet

Ed

Mijn beste,

Ik kan mij volledig vinden in de argumenten van Ed.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

nee het is ook niet mijn ding voor die prijs en wat betreft de kroon OERLELIJK
gr hans

Mmmm, bijzonder. Ik zou hem toch graag in het echt willen zien voordat ik er een fatsoenlijke mening over kan geven. Vooralsnog moet ik erg wennen aan de vormgeving, misschien dat het verhaal erachter het één en ander duidelijk kan maken.

De kastvorm en kroon zijn ook niet mijn smaak. De vorm is in elk geval wel orgineel.
Het uurwerk vind ik wel prachtig. De naam van het caliber is ook erg goed gevonden, de Chronosome.

Groeten,

Martin

Voor dat geld koop ik liever een huis erbij.

En die kast nee, lijkt wel of hij gesmolten of gevallen is en dat ze het maar zo hebben gelaten.

floris Schreef:

Voor dat geld koop ik liever een huis erbij.

Ik denk dat de doelgroep niet geïntresseerd is in plaggehutjes van slechts een paar ton :smiley:

Dasvidania,
Martin

Po Russki huh ?!
Ochen troedneu jazeuk…

De negatieve reacties vallen mij best wel tegen, ik vind het echt een mooi horloge, de opmaak van de plaat, die aparte kastvorm en het uurwerk. En dit is nou weer echt eens iets origineels. De prijs vind ik dan wel weer minder maar ik ben dan ook niet de doelgroep :frowning:
En nee, het zijn geen adverteerders! :smiley:

Ehm,

Dasvidania is één van de drie woorden russisch die ik ken :slight_smile:

Groeten,

Martin, wel uit 't oosten, maar niet zó ver

Henrik Schreef:

De negatieve reacties vallen mij best wel tegen,
ik vind het echt een mooi horloge, de opmaak van
de plaat, die aparte kastvorm en het uurwerk. En
dit is nou weer echt eens iets origineels. De
prijs vind ik dan wel weer minder maar ik ben dan
ook niet de doelgroep :frowning:
En nee, het zijn geen adverteerders! :smiley:

ik heb nog niet eerder gereageerd, zal dat bij deze ook doen.

Ik vind het opstarten van een Nederlands merk ( in hoeverre het Nederlands is ) Het zijn 2 nederlanders die het beginnen in Zwitserland, altijd een leuk initiatief. Het Nederlandse ondernemerschap is iets wat mij aan het hart gaat :wink:

De horloges zijn zeker origineel en met uurwerken om je vingerd bij af te likken, een mooie prijs zou zijn 2000 a 3000 euro ( is voor mij nog steeds veel, maar met sparen haalbaar ), een prijs van +30.000 euro is erg hoog. In dat geval zou ik niet inzetten op dit merk. Meer op een JLC tourbillon oid.

kortom, leuk initiatief, bij een verkoop van 3 stuks is het rendabel ( gaat ze vast lukken ) dus heeft het concept wel wat.