Nieuw Nederlands merk: Koolhoven!

Tja, dat er gelijkenis is, valt niet te ontkennen. Ik vind de Koolhoven echter wel mooier dan de Nivrel :slight_smile:

Groet
Mark

Wat is er mis met een Valjoux 7750 ?

Groet
Mark

Wanneer is een horloge een ‘nieuw Nederlands merk’? Ik snap best dat je dan niet zelf een compleet eigen uurwerk en een nieuwe kast laat bouwen, maar het gaat mij te ver om dit een nieuw Nederlands merk te noemen. Het zijn bestaande componenten met een eigen uitstraling via de wijzerplaat met daarop de merknaam. En of je dat mooi vindt en of je dat bedrag ervoor wilt betalen is heeeeel persoonlijk.

hans

Geen vergelijk wat mij betreft. This is the real thing!

Hmm, ik heb er nu een tijdje naar zitten koekeloeren, maar ik weet niet echt of ik dit horloge nou mooi moet vinden of niet…
Grosso modo ben ik het wel met de plus- en minpunten van Henrik eens, overigens.

De Koolhoven wordt ook gewoon gemaakt bij Nivrel, het is dus geen plakmerk.
Maar als ik er morgen eentje wil met mijn eigen naam en ik maak er 25 dan kan dat waarschijnlijk ook.
Daarom gaat het mij ook wat ver om het een ‘nieuw Nederlands merk’ te noemen. Het enige Nederlandse eraan is de naam…

Nou, als we zo gaan beginnen zou je kunnen zeggen dat is er maar 1 origineel is en dat is deze, of de bekende stok in de grond. De rest is imitatie…

Koolhoven is wat mij betreft NIET origineel…

plakkerde plak. Helemaal mee eens. Wel jammer.

WW

Na alle reacties te hebben gelezen wil ik even mijn eerste indruk aanvullen. Om het horloge te presenteren als een eigen merk, is overduidelijk te veel eer. Ik denk dat het zuiverder is om het horloge te presenteren als zijnde een modificatie op een bestaand horloge. Dat de basis een Nivrel is, mag dan ook best genoemd worden, Rutten verkoopt immers zelf Nivrel.

Groeten, Gerwin

De grote 12 en de grote 6 gaan het helemaal maken:

De nieuwe Marcello C Diavolo Chronograph

Nederlands vakmanschap… Wat is er Nederlands aan???

Niks mis mee met dit uurwerk maar ze zitten in ieder merk kom eens met wat nieuws (de fabrikanten bedoel ik)

Ik vind de Koolhoven ook mooier, maar ik zou het passender vinden als hij als ‘Nivrel mod’ was gepresenteerd. Ik denk dat dat ook een hoop kritiek had gescheeld.