Nieuw-nieuw: Aevig Valkyr

Jawel sinds het weekend binnen. De Aevig Valkyr.

Het mocht even duren, een paar keer was de levering uitgesteld. Maar dat kan natuurijk gebeuren als je een horloge bestel dat nog gemaakt moet worden.

Nu dan mooi om de pols :smiley:

Prachtig design met het vierkante van de kast, de rechthoekige indexen en de warme uitstraling van het brons. Veel kleuren ook, rood, geel, brons, groen, zwart, wit. Maar toch, het past allemaal erg goed bij elkaar.

Een beetje een gok genomen want ik verwachte een ietwat lompe kast, door de vierkante vorm. Maar niets is minder waar, gewoon precies goed met een maat van 40x48mm. Geen enorme kast dus, maar ook geen fragiel klokkie. Lastig uit te leggen, even vast houden zegt meer dan duizend woorden :wink:


Van de meegeleverde Aevig band vond ik de gaten wel erg groot. Gelukkig had ik al een tijdje een leren racing band van Ko klaarliggen. Geslaagde combi al zeg ik het zelf.

7 likes

Zwart groen is ook een prachtige combinatie :+1:
Kan me ook helemaal vinden in je omschrijving.
En de Ko band staat 'm super!

Proficiat … en veel draagplezier
je zult er RL wel regelmatig reacties op gaan krijgen ook denk ik

grt. Gerard

Mijn beste,

Adembenemend mooi!!
Horloge schoonheid ‘avant la lettre’. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Wauw, die band lijkt er inderdaad wel voor gemaakt!
Geniet ervan…

Ja die staat er erg mooi op. En een mooie band maken kun je wel aan Ko overlaten.

Veel plezier er van!

En uiteraard een lumeshot

Gave kleuren, mooi hoor.

Heeft Aevig goed afgekeken van de Tissot PR516GL serie, als je het mij vraagt.

(ik heb het plaatje even geleend uit het tpopic van wbcoupe)

Wel een mooi horloge overigens die Aevig!!!

Een Koband was een prima idee van je, thnx :wink:

1 like

Misschien zelf wel beter dan Tissot door voor een wat kleiner kastmaat te gaan. Fraai horloge :+1:

Mwoah ze hebben wat van elkaar weg maar niet echt veel. Dit is toch een andere horloge door de rondere lugs/ rondere kast in het algemeen, de dag-datum, en geen bezel rond het glas.

nou die mag gezien worden , mooie combinatie . :thumbsup:

Ja dat model was inderdaad een inspiratiebron. Over de maat (ik zei het ook al in mijn review), doordat de Valkyr wat kleiner is, heeft hij de perfecte maat en realiseer je ineens dat de Tissot Heritage PR516 GL eigenlijk wat te groot en te dik is…

Erg mooie klok sowieso, ik was al onder de indruk van de sample en zo op de foto’s te zien is de definitieve versie nog weer een slag beter afgewerkt

Blauwe lume! Gaaf!

Heeft ook drie wijzers en een ronde dial idd.

1 like

Wat een cool ding zeg. Ik zeg Aevig rules!

Grrrr…wanneer komt de mijne nou? Het wachten is slopend :wink:

Prachtige kleurcombinatie ook! Ik dacht dat deze te druk zou zijn, maar reviseer mijn mening op basis van je foto’s.

Ik kwam laatst je postbode tegen. Hij gaf mij het pakketje omdat hij snel weg moest om te gaan staken. Helemaal vergeten. Zal hem na mijn vakantie ergens in september langs brengen.

3 likes