Ik ben al een tijdje rond aan het kijken op deze site en heb toch maar besloten om me even aan te melden.
Aangezien ik over een paar dagen al jarig ben, zocht ik dus al een tijdje naar een cadeau. En aangezien ik vind dat de man maar één mooi sieraad hoort te dragen, wil ik dus graag een horloge voor mijn verjaardag.
Eerst gekeken naar TW steel, mooi horloge voor zover ik hier gelezen heb word het vooral gezien als een ‘B-merk’. Heel wat juweliers en site’s afgegaan en tijdens deze speurtocht naar het juiste horloge kwam ik steeds vaker mooiere en duurdere horloge’s tegen. Vervolgens gaan zoeken op marktplaats naar U-boat’s, verschillende biedingen gedaan maar voor 500.- lukte het me niet om er een te kopen.
Paar dagen geleden liep ik samen met mijn moeder door de stad, en zagen een winkel/juwelier met ‘verbouwingskorting’, hollands zoals we zijn even een kijkje genomen en er waren U-boat’s aanwezig.
Eén viel me erg op en vond ik ook erg mooi: 04 CLASSICO AS 1 NERO 53
Hij lag daar eerst voor 1100 maar nu met een korting van 20%. (880 dus)
Gepast en gedaan, en mijn moeder zei dat als ik 30% korting kon krijgen ik hem zou mogen hebben. Even goed onderhandelt en uiteindelijk dus ook gelukt, 770 euro!
Thuis even gekeken op internet want had eigenlijk geen idee wat dit horloge waard was en blijkt het horloge dus 1400.- !
Maar het lijkt me sterk dat ze een neppert verkopen in een juwelier met alles erop en eraan.
Maar nu het bijna zover is en ik mijn horloge bijna krijg(23aug.) lees ik op deze site dat U-Boat een overgewaardeerd horloge is volgens velen?
Vraag me af waar dit vandaan komt en ook het feit dat ze eerst (4jaar terug) gewoon voor 300/400 euro te koop waren.
Miskoop of goedkoop?
Dacht dat de eerste types allemaal quartz waren en de latere (lees: duurdere) modellen ook met een automaat zijn uitgerust (Myota?). Kan een deel van de prijsverhoging verklaren. Het andere deel is dat ze populair werden en ‘men’ dat extra bedrag er voor over heeft om mee te gaan in de hype.
Overigens, zoals Schmeink al aangaf, als jij er tevreden mee bent kan het nooit een miskoop zijn. Veel plezier ermee!
Voor 770Eurie mag je dan ook wel een leuke U-Boot hebben dunkt me.
Het zijn nogal plompe knotsen in mijn ogen terwijl er toch genoeg verfijnde "grote"horloges te koop zijn voor dat geld…
Als jij tevreden bent met de klok en de prijs en hij geeft je het gevoel dat je iets speciaals om de pols hebt dan heb je nooit een miskoop.
Het gaat er natuurlijk wel om wat jij van de horloge vind …een ander zijn mening is dan niet van belang.
Een buitengewoon scherpe prijs want minder dan voor eur 1400 bij een juwelier zal niet meevallen. Maar ja, als hij hem al een tijdje heeft liggen en/of gewoon geld nodig heeft kan alles!
Er wandelt een mooi ETA in het binnenwerk en qua grootte? Ach, smaak icm grote polsen…
GEFELICITEERD!
Wanneer jij er blij mee bent is het toch een goede aanschaf? Maar eh. TW Steel als B merk bestempelen? De afwerking is minimaal even goed als de U-boat en de prijzen vind ik wat schappelijker. Bovendien is het een Nederlands merk.
Overgewaardeerd? Kan idd mogelijk komen door de luxere uurwerken die er inzitten. En veel merken verschuiven naar een hoger segment. Omega kon je voor duizend guldens kopen, Maurice Lacroix voor een paar honderd, etc. Uiteraard gewoon bij de juwelier.
En prijzen, tja. Het is maar waar je ze vandaan haalt. De importeur koopt horloges in tegen circa 25 tot 80 procent in. Daar kunnen hele grote marges in zitten. Dus inderdaad best mogelijk om wat af te dingen. 30% is een zeer nette korting.
Tussen juweliers/warenhuizen/speciaalzaken kunnen er ook verschillen zitten in de verkoopprijzen die ze hanteren. Bij een bekende warenhuis heb ik een klokje gezien voor 825, die bij mijn lokale horlogerie voor 750 staat. Das nog zonder korting.
Zoals zo velen al gezegd hebben, zolang je het zelf maar een mooi klokje vindt. Smaken verschillen immers.