Nieuw of Oud? JLC Master calendar moonphase welke kies jij?

Een beetje zoals taalkundige pareltjes schrijven en dan afsluiten met Rob Geus.

Hmm qua maat vind ik dit op het randje. Hoeveel kleiner is deze dan tov de nieuwe?

1 like

Ik vind de nieuwe niet opgepompt ofzo. Afhankelijk v polsomvang, overgang, etc. zou ik de nieuwe eigenlijk prefereren.

Waar vandaan dan?

@tompj het ene jaar geen zuurkool, het andere jaar geen vat :joy:

Ik kies voor de nieuwe. Prachtige dial lay out.

1 like

Oude is 39
Nieuw is 40

De lunette op de oude is dikker

1 like

De kroon ligt wel wat ver naar achteren, dat is op de chrono minder zo. Maar de chrono vind ik een beetje “over” vintage. Maar over deze positionering op de calender moonphase zou ik wel even na moeten denken:

1 like

Dat is me nog niet eens opgevallen. De kroon ligt inderdaad stuk naar achteren

De nieuwe, echt een plaatje👌🏾

1 like

Dan denk ik dat het optisch niet zo veel verschilt. Dunne lunette is mooier.

1 like

Ik denk dat als je dit model al in de planning had staan je mazzel hebt.

Ik vind 39mm mooier staan bij een horloge als dit mede door de dikkere lunette. Dat oogt kleiner.

En als dit een uitloop modelletje wordt die niet meer door JLC op de website aangeboden wordt naast de nieuwe 40mm dan is de kans groot dat je je 38mm versie nieuw voor een stuk minder bij een grijze dealer op de kop kan tikken straks.

:+1:

1 like

Eerst foto’s zien van de nieuwe collectie voordat je een idee krijgt. Dan passen. Dan beslissen. Ik heb mijn ogen gericht op de chrono, mooi hoor. Online kan ik helaas niks vinden behalve de promoshots die geen getrouw beeld geven. Iemand?

3 likes

Ja, dat doe ik zeker wel. Daarin trap ik niet nog een keer in.

#hatekickstarterwatches

Dat is ook mijn punt. Maar op het “oude” model was dit ook al het geval.

2 likes

Oud is mooi, nieuw is nog mooier.

1 like

Ik denk dat je met beide keuzes goed zit, prachtig’ persoonlijk vind ik de nieuwe iets mooier. Ik weet de maat niet van de oude maar op de foto lijkt ie je heel goed te passen. Succes met je keuze :slight_smile:

1 like