Nieuw of Oud? JLC Master calendar moonphase welke kies jij?

Gisteren avond kwam JLC met de update van de Master collection.

“Shit” schoot door het mijn hoofd!!! Had deze horloge in de planning voor volgende jaar.

De nieuwe heeft nieuw uurwerk met een leuke extra complicatie bij het datum springen van 15 naar 16, 70 uur power reserve. Etc, etc, Maar hij is ook groter geworden 40mm. Wat ik eigenlijk te groot vind voor zo’n dress watch.

Hoe denken jullie erover? Wat vinden jullie van de nieuwe versie?

Hier twee foto’s van de oude (zwarte band)en nieuwe (bruine band)versie.

7 likes

Je weet toch…

Ik vind de nieuwe een stuk mooier. Maar of de 40mm past? Proberen maar.

8 likes

Nieuw!!

En dan de chrono aub. Prijs nog niet bekend helaas.

1 like

15.200,- euro kennelijk

4 likes

Bak geld maar ongekend mooi.

3 likes

En grijs straks voor 12000 ofzo. Lijkt mij relatief gezien de bargain of the century.

2 likes

Hands down de oude. Niet alleen vind ik een Zeigerdatum die de hele dial rond gaat veel rustiger ogen, ik heb er ook de schurft aan dat ze het JLC logootje op de punt van de wijzer hebben aangebracht.

Dat heeft een enorm hoog Invicta-Gucci-Tissot-gehalte. Yuck. Voor mij verneukt dat ene detail alles wat er hoogwaardig zou moeten voelen aan zo’n horloge.

En ja, de oude maat was ook beter.

Man man man man man.

5 likes

Ik vind de nieuwe mooier, vooral vanwege de smallere lunette en cleanere wijzerplaat.
Wel heb ik twijfels of 40mm niet te groot is.

Ik vind de datumaanwijzer nu juist mooier, want kleiner en daarmee subtieler. Dat het het JLC logo is boeit me dan weer niet.
Er is een verschil tussen een BALR logo van een halve vierkante meter op je pens en een JLC logo van 1 mm op een horloge wat niemand herkent.

4 likes

Een kast van die afmeting is voor veel personen met een kleine polsomvang niet echt geschikt.
Zelf heb ik een vrij grote pols omvang en draag meestal de vintage memovox horloges met een doorsnede van 38 mm.
Ik heb een apart model memovox met Kal. 916 die een kast doorsnede heeft van 45 bij 37 mm.
Ik moet erbij melden dat die maat niet geweldig draagt.
Ik kan mij voorstellen dat 40 mm. bij sommige aan de grote kant is.
Een horloge moet prettig aanvoelen bij het dragen, als dat niet het geval is, dan zou een kleinere maat veel beter zijn.
Hier de foto van dit aparte model.

6 likes

100% de nieuwe!
De oude datumwijzer met dat lelijke halve maantje aan de tip deed mij altijd denken aan een net niet Chronoswiss. Daarnaast vond ik de bezel van de oude te lomp.

De nieuwe vind ik echt stukken beter. Eindelijk schuift JLC qua uitstraling een beetje richting de andere grote merken en zijn ze een stuk verfijnder geworden.

Het is allemaal wat…

3 likes

Je ziet wel waar ze de inspiratie vandaan hebben:

3 likes

Helemaal akkoord. Maakt het horloge een stuk verfijnder ogen. Misschien wat groter, maar dat vind ik gepermitteerd voor een horloge met complicaties. Dus zeker de nieuwe!

Ik zou die datumwijzer wel eens willen zien verspringen van 15 naar 16 :thinking::blush:

Ik kan er niet anders dan thomas de trein in zien

1 like

Ja allebei rond en allebei een kroon. Hoe durven ze!

4 likes

Dat vond ik nu juist mooi. Wat minder aanwezig dan de halve rode maan

En dezelfde kleur band :scream:

Zonder gekkigheid. 100% de nieuwe. Plaat oogt veel rustiger en die rode halve maan van de oude vind ik te veel aanwezig.

1 like

Ik vind zo’n wit maantje altijd mooier dan een gele bij een stalen kast. Dat ie groter is geworden vind ik wel jammer.

Misschien als ik m’n bril afzet, dan wel :joy:

Paar jaar geleden gepast. En was toen al verliefd

1 like