Nieuw Omega calibre 321

Eerste met dit calibre wordt goud. En geen display caseback

2 likes

Ben benieuwd.

Iedereen fantaseert meteen over een speedmaster, terwijl ik de 50/60s seamaster chrono’s met 321 veel gaver vind

4 likes

Gaat om 50ste anniversary maanlanding he :wink:

5 likes

Intetessant. Misschien moet ik dan toch weer aan de Speedmaster…voor de vijfde keer dan :scream:.

Dat begrijp ik ook wel. En ik vind het oprecht een goede actie dat ze daarvoor dat uurwerk nieuw leven inblazen. Maar ik zie het persoonlijk ook graag in andere modellen dan alleen een zoveelste limited edition speedy

Random thought: Die ‘standaard’ speedmaster krijgt dit uurwerk en cosmetische aanpassingen. Vandaar de 300 eur prijsverhoging.

En dan een exacte kopie uit 69 als limited…

Ze gaan dit uurwerk echt niet in elke speedy duwen…

Ik gok op een € 8000 exemplaar…

2 likes

Ik 10.000. Massief witgoud met meteoriet dial… ofzo…

1 like

Gaat er niet komen denk ik.

Waarom zouden ze dat niet doen? Als ze de kennis en machinery hebben om het op grote schaal te produceren wordt het moonwatch verhaal alleen maar sterker…

En ze gaan hem niet alleen voor deze limited (als dat er al komt) maken, dat geloof ik niet.

Nee, voor de komende 15 limiteds per jaar…

2 likes

Hahahaha

Ik bedoel dat een Speedy Tuesday 2019 niet in de planning zit volgens de Godfather RJ.

Lees productieprocess boven. Kost tov een moderne ingekochte 1861 wss ×10.

Bovendien hebben ze er alle baat bij om zoiets ‘exclusief’ te houden.

1 like

10K is nog een voorzichtige schatting als je kijkt naar de list prijzen van normale speedy (4600), andere recente heritage limited editions zoals de seamaster 1948 (6K), en de speedy tuesday ultraman (7100)

Dit model zou veel meer heritage hebben en wel echt gezien worden als de ultieme nieuwe speedmaster. Daarnaast qua productieproces ook vrij intensief als ik het zo lees.

1 like

Tuurlijk is ‘t allemaal heel intensief. Nog nooit gehoord dat ‘t heel simpel is als je de hoofdprijs wil vragen.

Maar hoe moeilijk kan’t zijn. Het is geen nieuw ontworpen caliber.

1 like