Nieuw Omega calibre 321

https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjrxb207d7fAhVCCewKHWdPBawQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.ablogtowatch.com%2Fluxury-watch-brands-lack-design-innovation%2F&psig=AOvVaw3CWorbxxKrWOFNiPPKqOgS&ust=1547059910338364

Er komt een heel verhaal en ja, ik snap het allemaal wel hoor. Ik heb ook liever dat Omega innoveert of met een volledig nieuw model op de proppen komt. Als Omega in 1950 al kwam met remakes van wat ze 50 jaar eerder deden, dan was er nooit een Speedmaster geweest.

:slight_smile:

MAAR Omega betichten van creatieve armoede en in dezelfde zin zeggen hoe geweldig (creatief) Rolex is? Naah.

3 likes

Ik ben blij dat ze die eenmalige opleving hebben gehad toen ze de Speedmaster bedachten.

Alhoewel ik niet snel meer een Speedy zal kopen, blijft het een model wat me qua looks altijd zal blijven aanspreken.

2 likes

Er is wel meer innovatie of nieuw ontwerp uit de Omega stallen gekomen dan de Speedy hé. Veel recenter vind ik dat ze bvb heel mooi werk hebben afgeleverd met de Aqua Terra. 1 van de weinige moderne klassiekers in wording imho.

1 like

Je hoort mij zeker niet zeggen dat Rolex geweldig creatief is. Geenszins. Krijg alleen jeuk van die topics over Rolex de laatste tijd.

Niemand die Omega met GS vergelijkt bijvoorbeeld… Niemand die roept dat Breitling zo duur is (we kennen het merk en de chrono’s allemaal maar alle juweliers weten hoe slecht het verkocht wordt door de te hoge prijzen)

Maar goed, we dwalen af. Cal 321 is een geweldig caliber. Zeker 10x mooier dan een 861. :+1:

1 like

Mijn 861 caliber van 1969 doet het anders nog steeds prima :+1:

Knap hoor, maar ik krijg wel een beetje een “Chrysler PT Cruiser” gevoel. (hoeveel zie je er nog?)

2 likes

Mooier zegt niets over kwaliteit…

Een 861 is gemaakt om te overleven.

Dat vind ik nou net niet :slight_smile: Ik vind de 861 geweldig en een natuurlijke evolutie in de tijdsgeest van eind jaren ‘60 / begin jaren ‘70. Voor mij hoeft deze terugkeer naar de kolomwiel ‘oertijd’ eigenlijk helemaal niet.

1 like

Kan ik me ook iets bij voorstellen.

Die evolutie snap ik ook maar puur als uurwerk is de 321 toch wel een stukje mooier imho.

Ik had het ook mooier gevonden als ze een echte doorontwikkeling hadden gedaan ipv terug te grijpen naar dit caliber.

1 like

Dát had nu eens interessant kunnen zijn! :slight_smile:

1 like

Gelukkig haast geen meer… :joy:

Ik had stiekem gehoopt dat ze dit jaar het 1861 uurwerk (en de band) een upgrade gingen geven, ze hebben er de perfecte gelegenheid voor…
Helaas zie ik dit enkel in een limited edition komen tegen een ferme meerprijs en gaan ze gewoon door met prijsverhogingen zonder enige veranderingen :disappointed_relieved: Ik koop de standaard speedy waarschijnlijk toch dit jaar, maar het lijkt een gemiste kans imho.

Los hiervan: wel mooi dat ze dan wat doen met het 321 uurwerk ipv de standaard 1861 in een heel dure limited te stoppen!

1 like

En toch wou iedereen zo’n rotding begin de nillies :smiley:
Het rijgedrag was schijnbaar niet fenomenaal :joy:

De 2861 met wat slijtvaste carbon parts ofzo… :ok_hand:

1 like

Dat dus! En wat antimagnetische eigenschappen (balansveer bv), ze hebben er de knowhow voor. Gooi er nog een hacking functie in en ik ben helemaal tevreden :innocent:

1 like

Jij niet alleen!

1 like

321 met rattrapante erop, als ze toch bezig zijn.

Ach, ik ben wel tevreden met mijn DON AL Speedmaster 105.003 Ed White uit 1965.

Tegen de 7 k ofzo die dit gaat kosten hou ik het wel bij dat oude ding :wink:

1 like

De cal. 321 was de eerste met NASA goedkeuring, niet de 1861.

Wat goed genoeg was voor o.a. de 1e ruimtewandeling van een Amerikaan en 6 maanlandingen, is vast redelijk duurzaam…

1 like