Dat kan ik wel begrijpen… ik bedoelde ook dat die DOT irrelevant is!
Maar goed, wie ben ik met een 861 uit 1971…
Het is net als met Rolex. Heb je een hardstikke linke bezel van bakeliet, vol met radioactieve meuk… gaan alle gekke verzamelaars er een vermogen voor betalen…
Ik sprak ooit met Roger Smith. Die droeg een Rolex Explorer. Ooit nieuw gekocht. Zijn opmerkingen erover:
-
hij droeg de Rolex omdat ie zijn eigen horloge niet kon betalen, die waren puur voor de verkoop.
-
koop de nieuwste Rolex die je kunt krijgen, het is allemaal meer van hetzelfde en de nieuwste heeft allerlei verbeteringen tov het vorige model. Er is geen reden om een oudere te kopen, tenzij die veel goedkoper is.
Ik kreeg niet de indruk dat hij zich heel gek liet maken door allerlei minimale verschilletjes waarvoor fanboys duizenden euro’s extra betalen.
Nieuwe hoog geprijsde LE’s vormen op zichzelf geen nieuws. Een herontworpen 321 is dat wel. Maar dit…
…is nieuws wat kan gaan leiden tot een veel duurdere Speedmaster Professional.
Dat is de vraag inderdaad. De moonwatch met 1861 naast een 321 versie? Of de 1861 eruit? Indachtig het naar een hoger prijssegment brengen van het merk snap ik je ‘gok’, maar de prijsverhoging zal dan niet mals zijn. Een veel duurdere Speedy Pro zal óók nog best verkoopbaar zijn, maar hun grootste icoon zal voor een deel van de consumenten buiten bereik geraken.
Als de onderdelen onderling uitwisselbaar zijn, is de schaarste van de onderdelen voor de 321, die steeds groter wordt, ook voorbij. Goed nieuws voor bezitters van vintage.
Plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Ik ben echt verliefd op dit model. Verdient best wat aandachtig naast alle honderden variaties speedmaster
Dit is echt groot nieuws!!!
Hopelijk wordt de normale Speedmaster niet geüpdate met een 321 uurwerk anders gaat het mij misschien geld kosten
Ach het is ook een stel dial, applied metal logo, alleen geen dot over ninety…
En jij denkt dat Omega die uitlevert?
Ik denk dat alleen hun service centra ze krijgen.
Een heruitgave van een prepro met een caliber 321. Even naar Becam.
Wat zal dit doen met de waarde van de Pre-Moon 321 Speedmasters? Ik durf het eigenlijk niet te zeggen… voor een mooi exemplaar betaal je al rond de 8K. Zullen ze verder gaan stijgen of zal er niet zoveel mee gebeuren?
Minder schaarste, dalende prijzen, of mensen zien de oude modellen op nieuwe wijze en het wakkert de hebzucht aan, stijgende prijzen.
Dat zijn de 2 opties, ik ben benieuwd.
Fratello heeft er een artikel over, dit staat er alvast in:
This movement will not be used in a limited edition watch, but there will be a limitation in production for the reasons stated above. Omega reveiled that there will be something in gold, for sure. Also, this movement will not be used in any of the upcoming Apollo 11 Limited Edition models in 2019.
Een nieuw model dus.
https://www.fratellowatches.com/omega-caliber-321-back-production/
De Speedy Tuesday 0p een lederen band was al 7000 euro meen ik, maar met stalen band zie ik bovengenoemde nog voor méér in de verkoop gaan.
Eerder in het draadje staat al dat er niets uitwisselbaar zal zijn…
Jammer.
Dit gaat echt niet in de standaard Speedmaster.Dit wordt echt kostbaar
Uiteraard… Ze hebben ook voor een bizarre manier van produceren gekozen.
Welke randdebiel gaat een uurwerk met tomografie scannen en dan opnieuw maken, terwijl men de fucking bouwtekeningen, de rechten en alles qua productiemiddelen gewoon in huis heeft?
Lémania maakte immers oorspronkelijk de uurwerkjes en de huidige uurwerken in de Speedy Pro zijn er goeddeels op gebaseerd.
Wat is dit voor idiotie en nutteloos geld verbranden?
Tenzij… men bewust wil dat onderdelen niet hetzelfde zijn en een gezochte link met Apollo XVII wordt geconstrueerd.
Mij geeft het geen fijn gevoel.
De 321 calibers werden bij Lemania ingekocht. Waarom zou Omega tekeningen en productiemiddelen hebben??