Nieuw op de forum

hallo,
zal me even voorstellen ben nanning.
en eigenlijk een duiker, maar wat moet die op een horlogeforum.
omdat naast de nieuwe moderne duikcomputers er een mooie rijke
history aan horloges aan voorafging. en dat ontdekte ik toen laatst voor het eerst een citizen parawater uit 1970 zag (helaas niet kunnen kopen,wel naar opzoek) en naar wat speurwerk de ene mooie (duikers) horloge naar de andere vond en ja dan ben je verkocht,ik hoop door het forum leuke dingen te vinden en vele weetje te lezen/leren kennen.

groetjes, nanning

Hallo Nanning,

welkom hier op het forum, we kunnen een echte duiker wel gebruiken met al die liefhebbers van duikhorloges. Maar ook alle andere soorten zullen je niet vervelen.
grt
Peter

Welkom hier, ik vind het fijn dat er weer een liefhebber van vintage Citizen bij is gekomen. Welke Parawater was het, deze misschien?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,292305

Andre

hoi andre,
nee was een ander,
eentje met cijfers tot 24 in een binnen ring.
en de melding para100mwater
(moet nog even kijken hoe ik een foto moet plaatsen)
vindt wel dat je een wonder hebt verricht met dat horloge,
wat is hij mooi geworden,
gr nanning

vindt wel dat je een wonder hebt verricht met dat
horloge,
wat is hij mooi geworden,

Ik denk dat je die van Ernst bedoelt, die van mij is nog niet af.

Andre

sorry, dacht dat het de jouwe was :smiley:
gr nanning

Toevallig deze?

Gaaf horloge, alleen of het verstandig hem nu nog tijdens het duiken te dragen is altijd een gok met horloges van 15 jaar of ouder.

Hij staat trouwens op ebay, heb geen idee wat hij zou moeten kosten maar buy it now is 250 dollar:

Daar heb ik de zwarte en oranje versie van, prachtige horloges.
Dit model komt ook op ebay maar zeer sporadisch voorbij.
Die nu op ebay staat heeft toch wel behoorlijk slijtage aan de bezel.
Prijs is maar net wat de gek er voor geeft.
Deze (in mooie staat) werd onlangs vrij goedkoop verkocht.http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270761871546&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Ps.:welkom op het forum

Hiet die van mij:

Van harte welkom. Er zijn sites waar je een hoop duikerklokjes verzameld ziet staan. Kom even niet zo gauw op de sitenaam. Het was een site waar ook de ‘minder bekende’ merken op staan, zoals Prometius dacht ik. Weet het niet meer zeker, maar wellicht dat de anderen je hiermee kunnen helpen?

Welkom nanning en dat je (duik)horlogekennis flink moge groeien op dit aangename forum.

Welkom op dit geweldige forum, nu weten we bij wie we onze vragen mbt duiken ook kwijt kunnen!

Eric

Groet
Herman

bedankt allemaal voor de geweldigde ontvangst.
en ja er zijn hier mensen die weten precies welk horloge ik zou willen hebben,
en als iemand iets over duiken zou willen weten,
kan ik altijd een poging wagen om te antwoorden.

groetjesnanning

hoi berend(?),
maar dat is inerdaad de goede.
en heb een bod gedaan op ebay,
maar de verkoper reageerd niet.
gr nanning

Buiten de EU,dus ook rekening houden met invoerrechten, inklaringskosten.

Welkom Nanning op dit forum,
Om maar met de deur in huis te vallen, ben al jaren van plan om mijn Padi te gaan halen, dit n.a.v. vakanties’s op Curacao
Is het mogelijk om bv in Nederland het theorie gedeelte te doen en bv op Curacao het praktijk gedeelte?
Als je bv een Padi opleiding op Curacao wilt doen kost dit je 5 dagen, eerst in de ochtend theorie en in de middag praktijk, vind dit te veel dagen die ik liever of duikend/snorkkelend of hangend in een ligmat wil doorbrengen.
Hoor het wel en als je een goed duikschool in de beurt van Arnhem weet hoor ik het ook graag.

Mvgrt Hans.

Welkom, hier zijn veel liefhebbers van duikhorloges, maar de meeste duiken niet dieper dan het zwembad.

Ook zijn er veel sites die zich met duikhorloges bezighouden.

Deze bijvoorbeeld:

hoi hans,
zal er even na kijken voor je en laat het asap weten.
gr nanning

sorcees Schreef:

Welkom, hier zijn veel liefhebbers van
duikhorloges, maar de meeste duiken niet dieper
dan het zwembad.

Ook zijn er veel sites die zich met duikhorloges
bezighouden.

Deze bijvoorbeeld:
http://oceanictime.blogspot.com/2011/07/rolex-deep
-sea-unknown.html

Ja! Deze site bedoelde ik. Heel veel diverse duikershorloges.