Nieuw op de pols: Mühle Glashutte automatic / Twijfelpeiling vervangen caseback

@Carpe_tempus:

En in de categorie onzinnige bijdragen en/of misplaatste grappen, hebben we een winnaar!

Tja… het heeft even geduurd voordat ik deze onzinnige bijdrage kon verbeteren :grinning:

en mocht je nog verder off topic willen chagrijnen dan ben ik er klaar voor vrolijkerd.

Geen reden om luddite chagrijnig te vinden. Hij vindt jou gewoon niets bijdragen. Ik vind jouw posts ook enkel diarree.

Hij loopt nu +24 sec op 48 uur gemeten. Ik heb daar niet zo’n zicht op, volgens mij is het nog best keurig. Mijn Tissot met zelfde ETA loopt een heel stuk nauwkeuriger, maar is dan ook een jaar of 10 jonger.
Wat vinden jullie van deze afwijking?

Wat mag trouwens een oliebeurtje van een ETA kosten? Zowel deze als mijn Tissot zou ik weleens willen laten doorsmeren.

Even een twijfelpeiling:

Dit horloge is de M1-32-10 en heeft een backcase van de M1-32-30 14kt erop zitten.

Navraag in Glashutte leerde me dat ze de correcte backcase nog op voorraad hebben, en kunnen monteren voor 105 euro. Daarnaast heeft ze me wat achtergrondinformatie over de modelnummers gegeven:
M1-32-10 City-Automatic I
M1-32-30 City-Automatik II in Bicolor, geproduceerd in dezelfde periode ('98-'02)

Enerzijds vind ik het veel geld voor een backcase waar de gegraveerde cijfertjes niet van overeen komen. Anderzijds is het een “investering” die je naar alle waarschijnlijkheid gewoon in waarde terug ziet.

Wat vinden jullie:

  1. Opsturen en laten vervangen, want originaliteit is belangrijk?
  2. Laat die caseback lekker zitten; 100 euro is in deze prijsklasse teveel voor een identieke backcase met één cijfer verschil.

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/d/f/dfe198e92c9a1ed8b4cec02f60f3edf9448ad21f.jpg

Ik zou het, gezien mijn eerdere post over de pre-insolvency horloges, laten zoals het is. IMHO krijg je de investering niet terug. Niemand ziet de achterkant als je het horloge draagt, dus alleen doen als je er zelf echt niet mee kan leven. Er aan wennen is een stuk goedkoper :wink:

Gefeliciteerd!!

2 zonder twijfel