Nieuw op de pols: Mühle Glashutte automatic / Twijfelpeiling vervangen caseback

Vorige week heb ik, vrijwel meteen, toegehapt op de verkoopadvertentie van deze Muhle. Ja, ik wist van de twijfelachtige Glashutte-periode van dit merk (en besloot er niks van aan te trekken). En ja, ik zag dat de bodem een keer vervangen was.

Maar desalniettemin was ik meteen zot op de looks van de gegraveerde kast en de cleane look van de wijzers en wijzerplaat.
Er zit een standaard ETA in, volgens mij. Leeftijd is ongeveer 15 tot 20 jaar.

Mooie uitbreiding voor mij! Bedankt voor het kijken :blush:



18 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Je hebt met de juiste inzet een prachtig horloge verworven!!
Goed hoor.:+1:
Geniet er met volle vreugde van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gefeiliciteerd met de Glashutte,

Een moderne klassieker draag 'm met trots, hele mooie klok.

1 like

Ik ben geen fan van klassieke styling, maar vind dit een erg mooie klok. De inscriptie maakt hem erg stoer.
Heel mooi, volg je hart!!

1 like

Mooi horloge hoor! Zag de advertentie volgens mij ook langs komen hier :wink:. Maar was voor mij te klein als ik me niet vergis 38mm of zo toch?

1 like

Mooi hoor. Lekker strak!

1 like

Ronduit prachtig, proficiat!

1 like

Ik was verbaast door hoe snel ging met de verkoop van dit klokje…ik vind het zeer mooi!
Goed geschoord! :wink:

2 likes

Welke twijfelachtige Glashütte-periode bedoel je precies?

1 like

Quote uit Wikipedia: " Mühle used in house refined Swiss movements for production of its watches. In 2005 it came with a different manufacturer (Nomos Glashütte) to a legal dispute about whether the movements go along with the
so-called “Glashütte rule” (i.e., 50% of the adding value of the movement has to be realized in Glashütte). The dispute escalated and Mühle had to file for insolvency in October 2007"

Kortweg, de horloges van voor de surseance in 2007, voldeden niet aan regels die gelden voor horloges uit Glashütte.
De aanduiding “Glashütte” mochten ze feitelijk niet dragen. Na een managementwisseling is Mühle uit de surseance gekomen en houdt zich nu wel aan de regels. Het zijn nu echte Glashütter horloges.

1 like

Mooie horloge

1 like

Mooi, veel plezier ermee.

1 like

Van harte!
Dat is een mooie aanwinst! :+1:

1 like

Inderdaad 38mm, @ThaWatcher . Aan de kleine kant, maar niet te klein voor mij. Hij draagt wel iets groter dankzij de wat hogere kast.

@Gundun dat ging idd erg snel. Het verbaasde mij eigenlijk ook een beetje met welk gemak ik binnen vijf minuten een bericht had verstuurd…

De rest bedankt voor de leuke positieve reacties!

Leuk horloge! Dankzij die lange lugs zal het horloge ook groter dragen dan zijn 38mm doet vermoeden.

1 like

Een mooi horloge en voor zijn leeftijd ziet hij er echt goed uit.gefeliciteerd ermee

Gr Pieter

1 like

OK, dank je, wist ik niet.
Heb zelf ook twee Mühles, een City en een Laser:

2 likes

Mooi dat je er blij mee bent, hij viel mij gewoon net te klein :wink:

1 like

Bijzonder mooi gefeliciteerd met je aanwinst . :+1:

1 like

Schijnt dat er nog een periode was waar ze niet echt trots op mogen zijn, die uurwerken werden in de DDR periode elkaar gezet door politieke gevangenen, die behoorlijk slecht behandeld werden.