Nieuw op dit forum + mijn collectie

Nu ongeveer een jaar geleden ben ik deze hobby ingerold en het lijkt mij handig om actief te worden op wat fora, zodat ik in de toekomst misschien horloges kan kopen en verkopen via deze kanalen.

Het begon in maart 2017 met een impulsaankoop van een Breitling Superocean Heritage 42mm met een zwarte wijzerplaat en zwarte rand. Ik was niets anders aan het doen dan kijken, kijken en niet kopen, wat ik direct ook eerlijk vertelde aan de toegesnelde verkoper. Ik wilde zijn tijd niet verdoen, maar we raakten in gesprek en bood mij een flinke korting aan. Een toch wel bepalend moment in mijn leven, want…

In juni volgde al snel een Rolex 116334 met blauwe wijzerplaat en stick markers en in augustus een Rolex 18238 met een blauwe “degradé” wijzerplaat. Mijn laatste aankoop was in februari, een Omega Speedmaster Professional, de originele met acrylglas en niet automatisch.

Met deze 4 horloges duik ik nu de fora in. Ik ben tevreden over mijn collectie en kan nu alle tijd nemen om op zoek te gaan naar een volgende aankoop, waar ik absoluut geen haast mee heb.

Klokjes die mijn aandacht hebben op dit moment zijn bijvoorbeeld. AP Royal Oak, PP Calatrava of een JJLC Master Ultra Thin moon.

32 likes

Foto please.

Welkom hier :wink:

Edit: @jeroenderee heeft gelijk. Een klok hangt aan je muur.

3 likes

Van harte welkom! Mooie verzameling horloges heb je al (sommigen krijgen jeuk als ze het woord “klokje” zien)…

Benieuwd hoe de hobby zich gaat ontwikkelen!

EDIT: zonder foto’s “it didn’t happen”…

3 likes

Van harte welkom op het mooiste horlogeforum van Nederland! :sunglasses:

Zo te lezen heb je een prachtige collectie! We zijn hier echter allemaal dol op plaatjes. Sterker nog…zonder plaatjes telt hier niets. :wink::sunglasses:
Dus laat maar komen die foto’s!

Heel veel plezier gewenst hier! :+1:

2 likes

Wow, Interessante keuzes om een collectie mee te starten.
De meesten beginnen met een Seiko (niets mis mee overigens) :wink:
Ben ook wel benieuwd naar de plaatjes!

1 like

Dat moeten zij weten! :wink::smile:

8 likes

Welkom, en bij jou is het zo te zien elk moment van de dag tijd voor… :sweat_smile:

1 like

Welkom! Fraaie collectie, ben benieuwd naar de foto’s!

1 like

Welkom! Fantastische collectie heb je al.

1 like

Gaaf om te zien hoe actief dit forum is en bedankt voor de leuke reacties. Hierbij een foto van mijn collectie.

57 likes

Die Omega en Breitling staan zeker ook op mijn lijstje :slight_smile:

1 like

Prachtig. Meteen afmelden op het forum en van je collectie genieten want dit gaat je geld kosten, al het moois hier :grin:

8 likes

Erg mooi, en van harte welkom natuurlijk!

1 like

Mooi lijstje om aan te schaffen! Zoeken jullie nog collega’s?

1 like

Indrukwekkende collectie… prachtig!!! En die Day Date…:heart_eyes:!!!

2 likes

Welkom hier, een mooie collectie! De “echte” Speedmaster staat ook als nr. 1 op m’n lijstje! Veel plezier hier.

1 like

Welkom :grin:

1 like

Tot slot, als ik de Day-Date naar mijn werk draag, dan alleen met leren band, iets te flashy om met de gouden armband te dragen.

Nogmaals, iedereen bedankt voor de reacties.

17 likes

Wat een binnenkomer👌
Welkom en veel plezier hier op het forum.

2 likes

Welkom!!!

1 like