Nieuw op Forum

Even voorstellen,

Net aangemeld op het forum: Frank.

Forumlid Erik (van de Seiko’s en Russen) attendeerde me op dit forum. Heb dezelfde afwijking als jullie waarschijnlijk.

Mijn afwijking richt zich vooral op Russische horloges. Niet de chrono’s maar meer de “poor man watches”. Vooral Boctok’s vind ik mooi (door lelijkheid zo nu en dan). Kreeg er ooit 20 jaar geleden 1 van iemand die naar Rusland op vakantie was geweest: een kleine Amphibian met Gagarin-bandje. Jaren gedragen. Onverwoestbaar! Vorig jaar wilde ik een (1e) horloge (Boctok)voor mijn zoontje kopen. Vond er één op Marktplaats. Na ontvangst bleek 'ie veel te groot voor mijn zoontje. Maar ik was om: het begin van een verzameling. Inmiddels zit ik wel op 40 verschillende Boctoks. Het enge is… er zijn zoveel verschillende en ze hebben allemaal karakter.

Ik zal regelmatig wat horloges op het forum zetten en waardeer spontane reacties of wetenswaardigheden erg.

Hieronder alvast een paar lievelingshorloges van mij.

Groet, Frank

Hartelijk welkom op dit forum Frank !

In de zgn. “lelijkheid” van sommige (oude) Russische horloges zitten soms wel pareltjes van horlogetechniek. Tenslotte heeft Rusland een mooie horlogetraditie, en er is heel veel interessante documentatie over te vinden…

Zoals je aangeeft: er zijn zovele modellen en voor die prijzen kan je idd. verzamelen in sneltreinvaart…

En een eigen “karakter” hebben ze allemaal…(soms wel wat nukkig ;), maar altijd eerlijk).

Hopelijk zien we hier binnenkort een “familieportret” van je verzameling…

MVG,

Morse.

Hallo Frank, welkom op dit horloge forum!

Leuk dat je ook Russische horloges hebt. Je bent niet de enige:D
Kijk maar: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,121635,121874#msg-121874

De Wostok is een populair verzamelgebied. Dat heeft helaas ook tot gevolg dat er veel z.g. ‘Frankenwatches’ van ik omloop zijn (horloges die samengesteld zijn uit onderdelen van verschillende (typen) horloges). Ik gebruik altijd deze sites om me te behoeden voor miskopen:
http://www.netgrafik.ch/russiantimes.htm
http://www.ussrtime.com/

Leuk dat je een paar mooie ‘3aka3’ Wostoks laat zien. Ik heb er net één binnen gehad. Daar komen volgende week wel wat foto’s van.

Weet je dat er op Watchuseek.com ook een subforum gewijd is aan Russische horloges?
http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=10

Morse en Tom,

Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me opeens veel minder eenzaam… Bedankt ook voor de links en tips. Ik zal binnenkort nog wat foto’s plaatsen.

Grt, Frank

hee leuk, nog iemand die “poor mans watches” leuk vindt!

welkom

Nog een paar Komandierski’s en Generalski’s (?).

Mijn beste,

Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste horlogeforum. Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom op het horlogeforum, Frank.
Hardstikke leuk deze oude Russen. :slight_smile:
Die kommandirskie,s met stopseconde zie je steeds minder.
Een Duits tijdschrift was een paar jaar geleden op bezoek bij de fabrieken in Rusland.
Bij de Vostok fabriek werd verteld dat na het vallen van de muur, maandelijks zo’n 3000 horloges uit de productie verdwenen. ::o
Deze horloges doken op, bij dubieuze handelaren en vlooienmarkten
Ik kwam ze toen heel veel tegen op camerabeursen en in Beverwijk.
Groet. Chris

altijd leuk, een rus op een nato :wink:

Hoi Frank, welkom en leuk om (ook) dankzij je foto’s wat meer inzicht te krijgen in de geschiedenis van Russische horloges.
Dank je wel!

mvg, Frans

Hallo Frank,

Hartelijk welkom bij de club. Fijn dat jij ook, jou mooie klokken in het openbaar wil toonen. Je ziet je wordt direct beloond met tips van andere liefhebbers.

Bedankt voor de reactie bij mijn verhaal over de Russen. Ik hoop meer te zien over Russen over het algemeen op dit forum.

Groet, Erik

Oh ja zojuist gewonnen… Ik durf het bijna niet te zeggen, 25.00 euro incl. verzenden…

Erik,

Mooie Boctok! Heb deze nog niet …rrrrrrrrrrrrr… Ik moet af en toe ook slapen. Gelijk gestraft.

Werd getipt op deze site door forumcollega: http://www.ussrtime.com/

Niet normaal meer, wat een collectie.

Deze meneer noemt de kleine Amphibian-achtige boctoks ladys’watch. Zou dit echt zo zijn? Vind ze eigenlijk normaler van formaat dan die “heren” Komandirskis. Heb laatst een verzamelingetje van 7 gekocht: volledig in nieuwstaat. Heb al ooit iets gemaild, maar zal binnenkort een mooie foto op forum zetten. Laten we de koude oorlog maar eens nieuw leven inblazen…

Grt, Frank

Ik heb ook Seiko midsize divers van 38 mm en sommige noemen deze ook lady’s watch.
Ik noem het gewoon midsize en past goed om mijn pols en daar gaar het om.

Die mijnheer van ussrtime, is wel erg doorgeschoten. Volgens mij heeft hij bijna alles. Zou hij nog wat te wensen hebben?

Leuke score van mij he?.. ennn hij is niet te koop. … Nieuw zijn ze overigens voor 38.00 euro met stalen band. Geweldig toch een diver, 200 m, ziet er goed uit met geschroefde kroon en deksel, mechanisch automatic en met de hand op te winden, voor dat geld.

Jou laatste verzameling is overigens vrij uniek want in deze staat zie je ze nauwelijks meer.
Vooral doorgaan!!

Greetz, Erik

Enigszins vertraagd, maar niet minder gemeend:
Welkom, namens mij :slight_smile:

Groeten,

Martin