Nieuw op het forum! Aquaracer

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar kijk al een tijdje mee naar al het moois. Zie er naar uit om mijn hobby de komende jaren uit te bereiden.

Deze Tag Heuer Aquaracer waf1112 is mijn nieuwe en eerste ‘serieuze’ aanwinst:

Twijfel achteraf een beetje over het formaat, 39mm. Misschien toch meer een vrouwenmaat… Al zijn mijn polsen niet bepaald heel breed.

Hoe zou een nato of zulu strap hierop staan? Go of no go. Aanhechting is 20mm

Groet!

12 likes

Welkom!

Welkom!

1 like

Welkom op het forum @Williewortel. De ideale maat van een horloge is iets heel persoonlijks. En wat mij betreft ook van de situatie afhankelijk. Onder een overhemd een wat kleiner, ingetogen model, met korte mouwen mag t wel wat groter zijn. Maar dat is voor iedereen anders.
Natostraps bieden een eenvoudige en relatief goedkope manier om wat te experimenteren met kleuren en stijlen. Op een duiker zal dat niet misstaan.

1 like

Welkom op HF !
39 mm is geen vrouwenmaat, althans niet voor mij…

Welkom hier.

Ik wilde “wat een gelul” gaan roepen, maar dat klinkt zo bruusk. Nee, een vrouwenmaat is ergens tussen de 24 en 36mm, waarbij herenmaten van 34 tot 42mm gaan. Voor enorme toolwatches en Paneristi maak ik graag een uitzondering, maar in principe is alle boven de 42 voor patsers en plebejers. :slight_smile:

Overigens heb ik zelf een paar horloges van boven de 42mm. :wink: Het hangt van de lug-to-lug, de stijl, het type pols en je outfit af.

Een 39mm duiker voor een heer is een uitstekende maat. Mooi beschaafd.

3 likes

Welkom

Haha okeoke. In mn eerste post meteen iedereen met een 39mm horloge beledigd :sweat_smile: :joy:

En een nato/zulu? Is dat iets voor 20mm, of mooier voor wat grotere.

1 like

Welkom @Williewortel.

Ben het volledig met Fate eens. Je wilt vooral niet hebben dat het horloge groter is dan je pols, waardoor het overhangt. Zolang dat niet het geval is staat alles vrij.

Het moet passen. Sommige horloges hebben een bandaanzet van 18, sommige van 24mm. Nato kan in mijn ogen op elke duiker.

Welkom!:+1:

Welkom! Veel plezier op dit mooie forum :+1:

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Mijn beste,

Van harte welkom, binnen de gelederen van dit getalenteerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dag Willem, erg mooi horloge! Welkom op het forum man.

1 like

Tag Heuer . . . altijd goed :wink:
Welkom

39 mm is prima hoor. Polish_20200130_155114516

Welkom👍🏻

Welkom.