Nieuw op het forum & een paar beginnersvragen

Welkom hier.

Welkom bij de club.

Welkom op HF en zeker de TAG Heuer! De Aquaracer is een topper!

Welkom!

Ik ga even tegen de stroom in, ik zou veel liever een Longines kopen dan een Hag Teuer. see what I did there?

Beide zou je ook bij de AD met een korting moeten kunnen kopen, 10 of 15% is bijna altijd mogelijk bij deze modellen.

Niet te overhaast beslissen, lekker veel passen. Vaak is de zoektocht nog leuker dan het bezit van het ding.

Succes!

Beste ???,
Allereerst welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Ik vind het al een goede en verstandige stap om in deze fase lid te worden van dit forum om informatie in te winnen!

Voor wat betreft de keuzes, ik bezit zowel een HydroConquest als een (quartz) Aquaracer en geniet van allebei. Beiden mooie horloges in hun eigen soort en vorm.

Zoals al is gezegd, ga ze vooral beiden eens passen (als het even kan, op dezelfde plaats voor een goede vergelijking). Geef daarbij bij de verkoper aan dat je die twee modellen op het oog hebt (ook als die ze niet allebei verkoopt). Een goede verkoper zal nog opties laten zien waar je zelf wellicht niet aan hebt gedacht.
En loop daarna gerust zonder aankoop de winkel uit en geef aan dat je na wilt denken, alles even laten bezinken. Dat kan gewoon, net als dat je wel eens schoenen past en ze toch niet koopt (omdat ze niet lekker zitten of niet lekker lopen).

Dan de prijzen. De fabrikant/importeur bepaalt in principe een consumentenprijs of adviesprijs. Dan is het aan de winkelier of die met minder (winst)marge genoegen neemt.
Mijn ervaring daarbij is dat daar vaak nog wel iets mogelijk is, maar niet (of minder) bij een groot warenhuis of keten.
Voel je niet bezwaard daar iets over te vragen; geef aan dat het veel geld is, vraag gewoon of er iets met de prijs gedaan kan worden. Nee heb je, ja kun je krijgen. In het slechtste geval betaal je die consumentenprijs, meer zal het niet worden.

Belangrijkste is voor nu de ervaring van passen, voelen en meten. Dat moet je echt even doen!

Succes en wijsheid toegewenst maar vooral veel plezier!

Welkom. Belangrijke leus hier op het forum is buy the seller. Zeker als je niet echt weet waar je op moet leten dat je niet gepiepeld word bij niet AD’s. Daarnaast zou ik meerekenen dat je iedere 10 a 15 jaar het uurwerk een volledige beurt geeft. Dus even op de website van Tag heuer checken hoeveel dat kost (die prijs is exclusief enkele onderdelen let daar ook op) zodat je een referentieprijs hebt van wat je moet doen als je het goed werkend voor langere tijd wil gebruiken. En als je ermee gaat zwemmen ieder(e) jaar/2 jaar laat druktesten en ook het geld klaar hebben voor een service waarbij de pakingen vervangen worden voor de waterdichtheid.

Dure horloges zijn helaas vaak niet maar een keer een dure investering. Onderhoud is een paar keer nodig in een mensenleven.

En zo heb je er ook uiteindelijk meer plezier van als er geen verassingen zijn.

2 likes

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

Welkom! Het advies om te passen is al gegeven en daar kan ik me bij aansluiten. Ik ging vorig jaar naar de juwelier voor een Tissot PRC. Toen ik hem om had, vond ik het niks… toen een Seastar geprobeerd, dat vond ik wel wat. Nog even laten bezinken, weer terug naar de winkel om hem te kopen, maar nog even (onder meer) de Hydroconquest om de pols. En daarmee uiteindelijk de winkel uit gelopen. Fijn ding. Een Aquaracer is ook heel mooi, maar zit in een hogere prijsklasse.

Succes met je zoektocht!

Welkom op ons mooie forum.

Wat leuk om te lezen de passie :slight_smile: echter vervelend om te lezen over het zware jaar, daarom zou het inderdaad super tof zijn om jezelf te belonen met een prachtig horloge. Persoonlijk zou ik een Aquaracer kopen, maar dat is mijn smaak.
De kwestie over de prijs is afhankelijk van heel veel zaken, staat, volledigheid van de set, etc. etc.

Welkom :wave:

Welkom!

Tadaaaa! Veel plezier met je zoektocht!

1 like

Wilkommen! Op dit prachtige forum waar al je horlogedromen uitkomen.

Persoonlijk heb ik niks met beide horloges die je voorstelt dus ik zou een hele andere keuze maken (here we go) :wink:

Welkom op HF!

Tip als je bij Uhrinstinkt koopt: alleen bestellen als ze iets direct op voorraad hebben. Anders kunnen de wachttijden flink lang zijn!

Welkom! De Tag Heuer zou van die twee ook mijn keuze zijn. Veel plezier met je zoektocht!

Als nauwkeurigheid je aanspreekt: deze bijvoorbeeld, kijk een naar de specs, indrukwekkend!

2 likes

Dit dus :+1:

1 like

Welkom hier kerel!
Dank voor je fijne en leesbare introductie. Volgens mij hebben de andere leden al antwoord gegeven op je vragen. Rest mij om ongevraagd advies te geven over mijn idee bij het aankopen van een horloge.

Inderdaad passen is een heel erg goed advies. Als je gaat passen ergens, dan vind ik het niet netjes als je vervolgens het horloge ergens anders gaat kopen. Velen zullen het hier niet mee eens zijn, maar ik vind dat wel dus.
Houd er rekening mee dat merken als Longines en Tag Heuer tweedehands veel goedkoper te vinden zijn. Dus als tweedehands in jouw ogen okay is, zou ik daar zeker voor gaan.

Tenslotte nog een paar, in mijn ogen, mooie merken in hetzelfde segment.
Oris, gaaf onafhankelijk merk en heeft geweldige modellen die tweedehands goed te krijgen zijn waardoor je veel minder betaalt. Mijn persoonlijke favoriet is de 65. In 40mm.

Squale ook een merk met een rijke historie en superleuke stoere modellen. Hier de 1521 in een variant. 41mm

Succes en plezier met zoeken.
Hou je haaks he? Goede tijden komen er vast weer aan :v:

1 like

Geweldig dit! Een horloge die 2 tijden mechanisch kan weergeven en die communiceert (éénrichting) met een app door middel van… Morse!
Indrukwekkend inderdaad… Ik wil hem… :smiling_face_with_three_hearts:

1 like