Nieuw op het forum + eerste serieuze horloge

Hallo allemaal,

na een aantal maanden op zoek geweest te zijn naar een fatsoenlijk horloge, is aan mijn zoek tocht voorlopig een einde gekomen :smiley: . Tijdens die zoektocht heb ik van alles gezien en geprobeerd; Baume & Mercier, Tag Heuer, Hamilton, Maurice Lacroix etc.

Uiteindelijk 6 weken geleden de knoop doorgehakt en toch maar een Blancier besteld. Hij is vandaag geleverd en heb er nog geen milliseconde spijt van gehad. Echt een prachtig horloge, zeer mooi in elkaar gezet. En voor een mechanisch horloge zeer precies volgens mij: -0,1 seconden per dag nauwkeurig.

Genoeg geluld 8-), een paar plaatjes:

Met vriendelijk groet,

Stefan Venema

wow, ziet er goed uit man (tu)

Die vind ik echt zéééér goed gelukt (tu) Heb je hem zelf via de site ‘in elkaar gezet’?

Bedankt!

Ik heb hem wel besteld via de site, maar dat was na uitvoerige email correspondentie met Willem Kamerman. Eigenlijk is er van alles mogelijk, dus veel meer dan dat er in de “werkplaats” staat. Het enige dat ik “standaard” heb, zijn de kast en lunette. De wijzerplaat, wijzers, bandje en uurwerk is allemaal “speciaal”. En ik heb geen cent meer betaald voor al die speciale dingen :D.

Stefan, welkom op het forum!

Tussen al die (imo) prachtige merken heb je met een voor mij onbekend merk een mooi horloge weten te scoren. De kroon vind ik iets te opzichtig, maar voor de rest straalt deze klok een eenvoudige rust en schoonheid uit.

Veel draag- en kijkplezier!

welkom én veel plezier met je aanwinst.

Ook namens mij welkom en een mooi horloge heb je aangeschaft (tu)
De kroon vind ik ook iets te groot maar dat doet aan de rest niets af!
Veel plezier gewenst op dit prachtige forum!

mvg, Frans

Welkom en congrats met deze orginele klok, die zie je niet al te vaak voorbij komen!

Ik zie inderdaad jouw wijzerplaat en wijzers niet terug op de site. Als ik jouw horloge met vergelijkbare specificaties en het goedkoopste uurwerk samenstel kom ik uit op € 925,00. Klopt dat ongeveer?

[edit]
Ik vraag dit ook omdat ik ook erg geĂŻnteresseerd ben in Blancier en ik vind jouw uitvoering echt prachtig.

Komt idd in de buurt ;). Ik denk dat je dan alleen nog de Pilot kroon bent vergeten. En het bandje is die van de homepage, die staat ook niet in de werkplaats.

[edit 1]
Maar je gaat toch niet dezelfde bestellen hù?! Dan is het speciale er wel af
als er 2 van zijn i.p.v. maar 1. Neej geintje, ik wens iedereen zo’n parchtig ding toe!

[edit 2]
Ja, de kroon is inderdaad wat groot, maar dat valt in het echt reuze mee!

Mooi ding! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! En welkom op het forum uiteraard. :slight_smile:

Welkom op dit forum

Mooie klok!!

Hans

Hoi Stefan,

Welkom, en je hebt gelijk een goede binnenkomer (tu)

Veel plezier hier,

Martin

Super mooi horloge(tu)

Dit is een hele mooie.

Gefeliciteerd.

Hallo Forza,

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst:~
Welkom en veel plezier op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Herman

Hoi Stefan,

Allereerst van harte welkom.

Ja en je klok
helemaal top!

Gr,

Ron.

Hij’s mooi! :smiley:

Welkom

Wat een prachtklok! Wow!

Het leuke hier aan is dat je kan vertellen dat jij de enigste bent met dit klokje !
Wat voor uurwerk zit er trouwens in , weet iemand dat ?