Nieuw (op het forum) horloge, welk

Hallo,

Ik volg dit forum al een tijdje met interesse, zonder zelf te posten. Ik vond het nu toch eens tijd worden om me aan te melden.

Om me even voor te stellen, ik ben Jasper en ik ben 19. In het dagelijks leven ben ik student en werk ik daarnaast bij een bank.

Mijn horloge collectie stelt in vergelijking met wat ik hier zie eigenlijk niks voor, maar zelf vind ik dat ik toch best een paar leuke (beginners) horloges heb.

Nu wil ik na mijn tentamens weer een nieuw horloge gaan kopen als cadeautje voor mezelf.

Aangezien ik binnen afzienbare tijd nog meer horloges wil kopen en ook nog een auto etc te betalen heb, wil ik er niet zoveel aan besteden.
Mijn budget voor dit horloge ligt rond de 200 max. (voor jullie waarschijnlijk erg weinig) Wel ben ik van plan volgend voorjaar een Breitling Navitimer te gaan aanschaffen.

Nu heb ik een aantal Merken op het oog, waarvan ik vind dat ze mooie horloges hebben. Dat zijn: Seiko, Festina, Trias, Tauchmeister, en Graf Zeppelin.

Ik wil eigenlijk een mooi, fors horloge met het liefst een stalen band(heb er nu al weer een aantal met leren band).

De flieger en duiker horloges vind ik erg mooi, mijn vraag is, wat zijn in jullie ogen de mooie modellen/merken in dit budget(je)?

Mvg,

Jasper

Gewoon een Monster doen.

Zwart of Oranje, met een stalen band waar je UUU tegen zegt.

Ja die monsters vind ik ook erg mooi! Had ook het topic over de gemodde monster gelezen.

Wat kost een monster, en wat is het typenummer? of is het type ook echt gewoon “monster”

Hi Jasper

Een monster kost €125 met rubber en €145 met stalenband, Het type nummer van de zwarte is SKX779 en van de oranje SKX281 kijk maar eens op www.monsterwatches.nl
http://www.monsterwatches.nl/

Ik zou zeker voor een monster gaan. Ik heb veel horloges in div prijsklasse maar het Monster virus heeft mij zwaar te pakken. Ik heb gelijk met mijn eerste monster een Tag-heuer aangeschaft om naar het werk te dragen. Maar de Tag ligt in de kast en draag nu bijna dagelijks mijn gemodde monster op het werk.

Zo zie je maar een horloge hoeft niet duur te zijn om er iets mee te hebben. De seiko monsters zijn zeer degelijke en zware klokjes met een heel goed uurwerk. Je zal er zeker geen spijt van krijgen als je er ooit een aanschaft.

Bedankt voor de snelle reacties!

Die website had ik net zelf ook gevonden, ik neem aan dat het een betrouwbare site is om te bestellen? Ik zou voor de oranje met stalenband willen gaan.

De andere horloges die ik heb, een Diesel, Guess, Festina 8890(uit mijn hoofd), Casio G-shock(sport-horloge), Casio Sea Path Finder (zeil-horloge). Zoals ik in mijn eerste post al zei, ik vind het leuke horloges maar het stelt niet echt veel voor (op de Festina na vind ik dan)

De site is van Robbie409 en een zeeeeeer betrouwbaar adres, Ik heb hier alle 3 mijn monsters vandaan.

Ga vandaag anders eens kijken op de rikketikbeurs in houten, rob staat daar ook met een tafel vol monsters.

Welkom Jasper,

Veel plezier alhier (tu)

Neem een Monster met stalen band, perfecte keus (tu) al dan niet gemodificeerd. Daar kan qua prijs/kwalitieit niets tegenop:

sor

is een Tauchmeister niks voor je?
vind het persoonlijk echt een stoere klok

Ik had al vernomen dat er een Rikketik is vandaag, maar daar kan ik helaas niet naartoe. Aangezien ik morgen en de rest van de week tentamens heb zit ik weer lekker met mijn neus in de boeken.

Leuke site lampie bedankt voor de link en info

Helemaal mee eens, ik ben ook besmet en heb een orange monster die ik dagelijks draag. Verder heb ik, behalve een aantal andere horloges, ook 2 Tauchmeisters, nog 3 Seiko’s (Klasse).
Groeten
Eeltje

Eeltje Schreef:

Helemaal mee eens, ik ben ook besmet en heb een
orange monster die ik dagelijks draag. Verder heb
ik, behalve een aantal andere horloges, ook 2
Tauchmeisters, nog 3 Seiko’s (Klasse).
Groeten
Eeltje

Welke Tauchmeisters heb je?

Hallo Jasper,
Ik heb een duikertje (oranje), lijkt veel orange Monster en een U-boot-achtig horloge met Myota- uurwerk.
Ik kan helaas geen foto’s plaatsen.
Eeltje

Ah oke, ik heb ook naar die U-boat achtige Tauchmeisters gekeken ja, bevalt dat horloge een beetje?

Weet iemand ongeveer wat de levertijd van een Orange monster zou zijn bij monsterwatches?

Meestal heeft Rob ze gewoon op voorraad en dan heb je hem met een paar dagen in huis. Je zou hem ook kunnen ophalen in Hilversum.

Bedankt nogmaals voor alle reacties!

Sorry voor al mijn (stomme) vragen, maar ben wat dat betreft nog niet zo bekend op horloge gebied.

Ik heb ook eens wat op internet en andere fora gekeken(de zin van luxe) en daar zag ik een monster met leren en hele aparte stalen band. Is het gewoon mogelijk om bv. een Orange Monster met rubber band te kopen en zelf los er andere banden bij te kopen?

Je kunt er banden op zetten met een aanzet van 20 mm. Denk erom dat monsters dikke pinnen hebben.
Lampie heeft een modificatie project waar we samen mee zijn begonnen, met een stoere band afgesloten (denkt hij ;))
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,22690
( ik moet glimlachen als ik bedenk hoe doe grote Lampie zo’n wijzertje oranje aan het schilderen is :D)

Een oranje nato op een Oranje monster is ook niet verkeerd.

Alle leren, rubberen en metalen banden van 20mm passen op de monster, Je kan bij Rob ook een metalen en een rubberenband bij je monster bestellen. Heb je ze gelijk alle 2 voor een geringe meerprijs.

Oke prima,

Dan denk ik dat ik na mijn tentamens maar een Orange monster ga bestellen.

hallo jasper,
welkom op het forum, ik heb dit horloge in zwitserland laten maken, en heb er nog een paar van. ik doe ze weg voor 125 euro. Het is een volledige zwitsers horloge ( swiss made)