Nieuw op het forum; mijn reis tot nu toe!

Dag allemaal,

Sinds kort dit forum ontdekt na lang op internationale fora te hebben rondgekeken. Toch veel leuker om met andere Nederlanders (en Belgen) over deze hobby te praten en samen elkaars foto’s te bewonderen. Ik ben 31 jaar en sinds ongeveer mijn 24e geïnteresseerd geraakt in horloges. Ik neem jullie graag mee in mijn reis en waar ik nu sta met mijn collectie, waar ik heel trots op ben!

Het begon in 2016 met een Maurice Lacroix Eliros Date, quartz uurwerk met zilverkleurige wijzerplaat. Was toen net een jaar aan het werk en kon dit prachtige horloge veroorloven. Ik was nog niet zo bezig met luxueuze mechanische uurwerken. Ooit wel eens een Chinees skelethorloge op DealExtreme gekocht (voorloper van Aliexpress e.d. Chinese webshops), puur uit interesse om het mechanisch uurwerk te kunnen zien werken.

De interesse in mechanische uurwerken was de aanleiding om verder te gaan kijken. Ik wilde een horloge met zoveel mogelijk complicaties met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Toen viel mijn oog op de Longines Master Collection, een chronograaf met dag/maand/datum/24-uurs indicator en maanfase. Ik kon geen betere prijs/kwaliteitverhouding vinden anders dan Longines, en het merk heeft een rijke historie.

Na de Longines wilde ik een tweede mechanisch horloge om af te kunnen wisselen. Toen kwam net de nieuwe Longines Hydroconquest uit met een keramische bezel en een in mijn ogen mooiere wijzerplaat (minder druk, terwijl de Master Collection juist enorm druk is… haha). Ik heb hier lang over nagedacht, want ik had toen niks met horloges met een metalen band (inmiddels wel!). Recentelijk heb ik er een rubberen band in grijs bijgekocht.

Na enkele jaren te hebben genoten van deze twee Longines wilde ik meer. Meer kwaliteit om van te kunnen genieten, een ‘step up’. Al een tijdje had ik de Omega Speedmaster op het oog. Dit horloge ben ik steeds meer gaan waarderen hoe vaker ik ernaar keek. Voordeel is dat je het ‘zo kunt kopen’ i.p.v. te moeten wachten of boven list prijs kopen (Rolex…). De ref. 3861 saffierglas met een exhibition case back en de nieuwe band incl. micro-adjust is gewoon perfect.

Terwijl ik naar de Speedmaster aan het kijken was, was ik ook al bezig met de volgende aankoop… Wat komt hierna? Het moest iets anders zijn, een aanvulling op de collectie. Een vierkant horloge met een andere kleur wijzerplaat: de Cartier Santos in groen. Deze heb ik pas heel recent aangeschaft, dus daar vertel ik jullie graag later meer over!

Tot slot de Hamilton Khaki Field Mechanical. Dit is mijn casual/beater watch. Mooie tropical dial met PVD coating op de case. Dit was een impulsaankoop dit jaar. Als je met zulke dure horloges bezig bent voelt een paar honderd euro ineens als goedkoop :smile:.

De watchbox is voor nu even vol, maar ik laat me graag inspireren door jullie posts. Tot in de andere topics!

90 likes

Gabriel … welkom op het hf.

Welkom hier bij HF !
Mooie horloges al.
Maar je kan er altijd een box bijkopen.

Welkom Gabriel!:+1:

Welkom :+1:

Welkom. Mooie collectie. Veel plezier hier.

Welkom! Leuke collectie! Die groene Cartier Santos is bij mij ook al een paar keer door het hoofd gegaan! Hoe bevalt die?

Van harte welkom :+1:

IMG_1947

En wat een mooie collectie!
Op welke internationale fora was je actief?

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en een mooie collectie ! Veel plezier op dit leuke en actieve forum :+1:

Super gevarieerde collectie. Voor elke dag en gelegenheid wat!

Welkom op dit mooie forum!
Veel plezier gewenst! :hugs::pray:t3:

En je hebt een mooie collectie! :blush:

Welkom. Mooie collectie!

Welkom…:+1:

Welkom! Mooie collectie!

Bedankt allemaal! Geweldig om te zien hoe actief iedereen hier is!

Welkom op HF Gabriel en veel plezier hier gewenst, prachtige verzameling heb je👍🏻.

De Santos bevalt echt heel goed, het draagcomfort op de metalen band is subliem. Enig minpuntje daaraan is dat er geen micro-adjust op zit, dus 's ochtends voor ik de deur uit ga net wat te los (maar prima te doen), en gedurende de dag een prima fit. De groene dial is heel mooi en subtiel. Zoals je op mijn foto ook ziet oogt 'ie vaak eerder grijs/zwart. Maar met het juiste licht zie je een mooie groentint in het midden die uitloopt naar donker langs de randen van de case. Wat een leuke toevoeging is, is dat je er een groene lederen alligator band met butterfly clasp bij krijgt. Super makkelijk te wisselen ook! Ik post t.z.t. wel een foto ervan in het Cartier topic :smiley:

2 likes

Mooie reis :ok_hand:t2: En veel plezier hier opt forum !