Nieuw op het forum vraag over merkteken zilver antiek horloge

Hallo iedereeen,

Ben sinds vandaag nieuw op dit forum,en ben sinds een tijdje geintereseerd in anieke zakhorloges.

Eind deze week heb ik een zilveren zakhorloge gekocht en heb hier een aantal vragen over, misschien dat iemand van hier mij verder kan helpen.

Probeer een foto op te loaden hier en hierop staan de merktekens.
Zijn 2 leeuwen en en onder het zilvergehalte staat een teken die ik niet kan plaatsen.

Wie kan mij vertellen wat deze 2 leeuwen betekenen en wat betekend het teken onder het zilver gehalte.

Wie heeft misschien een webiste waar ik informatie kan vinden over uurwerken van antieke zakhorloges zoals spillegang ankergang cilindergang en uit welk jaar deze komen.

Misschien zijn er ook goede boeken over waar ik info uit kan halen.

Kortom wie kan mij helpen om een beetje wegwijs te maken in de wereld van de antieke zakhorloges.

Alvast bedankt.

Groetjess…

Mark

Hierbij de link naar de merktekens.

Hallo Mark.

Welkom op het horlogeforum.
Het zijn Zwitserse zilvermerkjes .
Het moet een beer voorstellen en is gebruikt in 1882 tot 1934, als ik het goed heb gezien.:wink:
http://www.925-1000.com/foreign_marks.html
Een website voor zakhorloges is bv. deze wel aardig.
http://www.columba.ch/pocketwatch/kaliber.htm
Groeten, Chris.

Hallo Chris,

bedankt voor je reactie en natuurlijk bedankt voor de link van de sites.
Heb er net even snel naar gekeken maar ik denk dat ik hiervan veel info kan halen betreft de merktekens.
Heb je ook enig idee van de waarde van het horloge?

Bedankt…

Groet, Mark

Je kunt op eBay kijken of er een soortgelijk horloge langskomt en dan de veiling volgen.
Dat is iig één manier om er achter te komen:D

Dat probeer ik dagelijks maar er zijn er zoveeel:)maar niet zoals deze:P
Maar idd dat is een optie dan ben je er snel genoeg achter…:slight_smile:

Zakhorloges met een zilveren kast zijn niet zeldzaam of waardevol.
Het belangrijkste is het uurwerkje die er in zit.:slight_smile:
Er kan een simpel uurwerk in zitten, maar ook een dure met veel lagerstenen en een extra mooie afwerking.
Ook zijn er peperdure merken te vinden.
Zakhorloges die te koop worden aangeboden zonder foto van het uurwerkje brengen nooit veel geld op.
Bij Bol.com zijn diverse boeken over zakhorloges te koop, de meeste in het Engels.
Groeten, Chris.