Nieuw op het forum

Goedemorgen,

gisteravond kwam ik dit forum tegen en direct maar even aangemeld! Mijn naam is Danny en ook ik ben gek op horloges. Hieronder de horloges die het vermelden waard zijn. Zoals jullie kunnen zien ben ik vooral Armani-minded, maar uiteraard niet merkvast.

Armani AR5832

Armani AR0586

Armani AR0156

Armani AR0568

D&G

Tommy Hilfiger automatic horloge

Engelhardt automatic horloge

Carucci

Gio Goi, laatste aanwinst, voor de zomerdag :wink:

Welkom!
Uiteraard zijn we ook benieuwd naar je eigen collectie, hoe beperkt ook.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Hallo Han,

excuses voor de verwarring. Bovenstaande horloges behoren tot mijn verzameling.

Ik heb er nog een paar, maar die vond ik het vermelden niet waard :slight_smile:

Een Armani-fan! Daar zijn er niet veel van op dit forum geloof ik! Je hebt ook al een flinke collectie!
Van harte welkom!

ben geen fan van modemerken, maar de bovenste is best te doen :slight_smile:

Welkom (tu)

De laatste gaat mij wat ver, maar de rest ziet er goed uit.

Groeten,

Martin

Welkom!

Zo te zien ben je van de modehorloges, niet helemaal mijn smaak, maar dat zul je altijd blijven hebben.
De leukste uit je verzamling vind ik de AR0156, en de laatste vind ik absoluut de minste :wink:

Ook namens mij van harte welkom! Uit je getoonde collectie vind ik persoonlijk de onderstaande leuk:

Armani AR0586
http://i1082.photobucket.com/albums/j377/blabla155
2/AR0586.jpg

Armani AR0156
2/AR0156.jpg

Tommy Hilfiger automatic horloge
2/TommyWilson.jpg

Carucci
2/Carucci.jpg

Pas wel op hier voor het horlogevirus. Er is zoveel moois op horlogegebied te zien. Zo was ik afgelopen weekend voor het eerst op Baselworld, en daar werd ik om de oren geslagen met de voor mijn nieuwe merken en modellen.

Dus je bent vast gewaarschuwd! :wink:
Dat gezegd te hebben: veel lees- en schrijfplezier!

Welkom veel lees en postplezier. (tu)

Zo te zien heb je al het nodige verzameld, ben benieuwd hoe je collectie er over een jaar uit ziet!! Dat is als je hier rond bijft hangen (wat overigens geheel op eigen risico is).

:slight_smile:

Hallo,

dank je voor de reactie! Leuk om te horen dat enkele modellen in de smaak vallen, ook wel grappig om te horen dat sommige mensen totaal niet geĆÆnteresseerd zijn in horloges van bijvoorbeeld Armani.

Ik verzamel nu een jaar of 2 horloges en merk inderdaad dat ik me af en toe moet inhouden. Dit jaar bijvoorbeeld staat de teller toch al weer op 4 nieuwe horloges, iets wat je niet voor eeuwig kan blijven volhouden :slight_smile:

Ben overigens wel weer aan het kijken naar een nieuwe aanwinst, misschien dat het toch weer richting TW Steel gaat of misschien juist iets totaal anders. Iemand leuke suggesties?

blabla1552 Schreef:

Ben overigens wel weer aan het kijken naar een
nieuwe aanwinst, misschien dat het toch weer
richting TW Steel gaat of misschien juist iets
totaal anders. Iemand leuke suggesties?

Daarvoor zou je eigenlijk iets meer info moeten geven, want anders wordt de waslijst wel erg lang. Heb je bepaalde wensen bijvoorbeeld:

Uiterlijk: dress, duiker, tool, vlieger, etc.
Uiterlijk specifiek: Rustig ogend, wilde kleuren, zwart, wit, etc.
Uurwerk: automaat, quartz, handopwinder, kinetic, etc.
Diameter: 38mm, 50mm, etc.

en belangrijkste doodoener:
Budget: €…,-

Zo maar even een lijstje gewoon ter indicatie van wat je misschien al bepaald hebt voor jezelf.
Weet zeker dat er daarmee ook veel adviezen komen.

blabla1552 Schreef:

Ben overigens wel weer aan het kijken naar een
nieuwe aanwinst, misschien dat het toch weer
richting TW Steel gaat of misschien juist iets
totaal anders. Iemand leuke suggesties?

Lees je flink in hier. kijk veel plaatjes en je ontwikkelt vanzelf je eigen smaak :slight_smile: :slight_smile:

Interesseer je je voor ā€œautomatenā€? Gaat het je alleen om het uiterlijk van het horloge? of doet de historie van een merk, of de oorsprong van het type horloge je iets?
Tip: kijk veel op de verkoopsite, surf een beetje over chrono24 en je bent een stuk wijzer!

succes hier, voor je het weet ben je verloren…

Je hebt gelijk. Ik heb behoorlijk wat oudere topics doorgelezen en er staat genoegs leuks tussen.

Op zich houdt ik wel van grote horloges, zoals TW Steel. Maar ik zag bijvoorbeeld ook een Maurice Lacroix te koop via dit forum, wat natuurlijk ook prachtig is. Ook kijk ik graag naar de modellen van Armani, maar volgens mij heb ik dat al eerder gezegd :slight_smile:

Budget is lastiger; in principe koop ik liever 3 horloges van een paar honderd euro dan 1 hele dure, puur omdat ik het leuk vind om af en toe wat anders om te pols te hebben.

Hallo Frenk,

de historie en oorsprong doet me niet zo veel. Automaten daarentegen vind ik wel leuk en zeker handig omdat je niet meer batterijtjes hoeft te vervangen.

Hoe doen anderen dat trouwens? Elk jaar een vracht horloges naar de juwelier brengen om batterijtjes te wisselen? Of geeft men de voorkeur aan (een deel) automatische horloges?

blabla1552 Schreef:

Je hebt gelijk. Ik heb behoorlijk wat oudere
topics doorgelezen en er staat genoegs leuks
tussen.

Op zich houdt ik wel van grote horloges, zoals TW
Steel. Maar ik zag bijvoorbeeld ook een Maurice
Lacroix te koop via dit forum, wat natuurlijk ook
prachtig is. Ook kijk ik graag naar de modellen
van Armani, maar volgens mij heb ik dat al eerder
gezegd :slight_smile:

Budget is lastiger; in principe koop ik liever 3
horloges van een paar honderd euro dan 1 hele
dure, puur omdat ik het leuk vind om af en toe wat
anders om te pols te hebben.

Ik heb wel hetzelfde qua horloges, heb er liever ook een paar. Enkel had er onlangs te veel (vond ik zelf). Heb er dus enkele verkocht. Heb wel het idee dat ik zelf minder wissel en toch vaker grijp naar dezelfde horloges. Degene die ik niet draag wil ik dan toch niet kwijt… het is ook allemaal soms zo dubbel. :slight_smile:

Grote horloges zijn er tegenwoordig genoeg en TW hoort daar zeker bij! Ben benieuwd wat het gaat worden!

Wat betreft mechanisch/quartz: Heb zelf maar een paar horloges met baterijen waarvan twee enkel worden ingezet tijdens het zwaardere klussen omdat die zo stevig zijn. Verder twee stemvork horloges met een batterij. Die vervang ik wel gewoon als het zover is.
Kortom verder enkel handopwinders en automaten.

Van harte welkom.

Zoals eerder al gelezen, Armani komt hier inderdaad niet veel voor.
Zijn zeker mooie klokken bij.

Hallo & Welkom,

Wat een diverse verzameling horloge’s :~. Pas op voor horlogeforum verslavingsgevaar ;).

Tabee

blabla1552 Schreef:

Hoe doen anderen dat trouwens? Elk jaar een vracht
horloges naar de juwelier brengen om batterijtjes
te wisselen? Of geeft men de voorkeur aan (een
deel) automatische horloges?

Nu ik wat handiger erin ben geworden, wissel ik de meeste batterijtjes zelf. Vergeet alleen niet te letten (laten testen ofzo) op de waterdichtheid na het wisselen.

De reden dat ik het zelf doe, is dat bij mij in de buurt een wissel meestal meer kost dan een heel pakje aan batterijen. En bovendien is het wisselen niet heel moeilijk meer. Soms is het wel nodig om te weten hoe je em een reset geeft, omdat het klokje anders niet aan gaat.

Mijn beste,

Van harte welkom Danny!!
Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
Een forum dat zich rekenschap geeft over het verstrijken der tijd. In dit in al zijn verschijningsvormen.

En dat jou hedendaagse horlogeverzameling hierop een welkome aanvulling is, dat moge duidelijk zijn!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-