Welkom Gunne!
Welkom en veel plezier op ons mooie Forum…
Van harte welkom
Welkom! Hou je vast, je weet niet waar je aan begint
En zoals beloofd de Swatch Irony van 15j oud. Simpele quartz chronograaf, maar loop nog goed. Enkel reset hij op 20s. Deze gebruik ik nu enkel op aangelegenheden waar de horloge vuil mag worden, kan je zien aan het bandje. Vertoont ook de nodige kenmerken van langdurig gebruik zonder zorgen!
Zou hem niet wisselen.
Welkom!
Er is geen beter goud!
Van harte welkom!
Met dank aan onze collega’s op WUS bij dezen de instructies uit de handleiding van de Swatch Irony om je chronowijzer weer netjes op nul te laten landen.
Adjusting the chronograph (ex:after battery change or a hard shock)
- Pull the crown to position B. (Crown positions are A-Normal, B-First position, C- Second position)
- Press the upper button to reach the position 12 h 00 with the hand of the 1/10 second counter.
- Pull the lower button to reach the position 12 h 00 with the hand of the seconds.
- Pull the crown to the position C.
- Press the upper button to reach the position 12 h 00 with the hand of the
minute counter.- Press the crown to position A.
edit: ook om je tiendenwijzer op 0 te zetten, maar je hebt het zelf ook wel door natuurlijk.
@W.E Nooit gedacht dat dit zo simpel was! Staat terug perfect op 0! De tienden wijzer stond ook fout
Welkom Gunne ! Veel plezier hier met je zoektocht !
Welkom hier!
Als die Swatch het al 15 jaar volhoudt vraag ik me dat af. Mijn Speedy ging in vier jaar tijd twee keer kaduuk voordat ik 'm uit pure nijd liet verdwijnen. Wat is je criterium voor een upgrade?
Maar let maar niet op mij, want de Speedy en de Sub zijn mijn absolute haat-objecten, en ik kan het op één of andere manier niet laten om ze af te zeiken. Er schijnt therapie voor te zijn.
Mijn excuses.
Wat die Swatch betreft (en hier gaan creds onder andere naar @koekoek die me dat leerde): Veel quartz chrono’s hebben een soort van re-set functie voor de centrale wijzer. Het is een geinige Mark II kast, dus misschien even kijken welk uurwerkje er in zit en een handleiding zoeken?
EDIT: Of je scrolt even door… Leuk dat je dat dankzij @W.E weer op de rit hebt. Het is een geinig beestje, zou zonde zijn anders.
Welkom op het Horloge Forum en succes met het vinden van een mooie Speedmaster. Toen ik lid werd van HF (bijna 2 jaar geleden) wilde ik ook een Speedmaster, maar dat is anders gelopen en heb ik nu sinds 9 maanden een Seamaster. Veel plezier hier!
Welkom Gunne!
Welkom en proost!
Hij is natuurlijk niet 15 jaar lang aan mijn pols geweest. Maar verder wel een indrukwekkend traject natuurlijk.
Het jammere aan de Irony vind ik dat er geen (normale) manier is om hem te openen en te onderhouden. Als hij het uiteindelijk begeeft, is dat ook waarschijnlijk het einde.
Minstens even goed. Heb hem even bekeken op je profiel, de blauwe dial zou ook mijn keuzen zijn!
Welkom