Nieuw op het forum

Hi all,

Ook ik ben nieuw op het forum en stel mij (en mijn ‘collectie’) graag even voor. Als sinds ik kind ben houd ik van horloges. Ik heb ze altijd gedragen, maar het bleef tot voor vrij recent altijd bij de weinig kwalitatieve modellen (fashion watches), voornamelijk wegens een gebrek aan kennis en omdat ik daarom maar gewoon kocht wat ik er mooi uit vond zien.

Mijn eerste automaat was een model van Boss (geen foto beschikbaar helaas), maar dit is door de juwelier een keer kwijtgeraakt (ja, dat leest u goed). Met de waardebon van de juwelier en wat nieuwe kennis in de hand kocht ik daarna mijn eerste ‘echte’ horloge: een Hamilton Jazzmaster Open Heart (ik mag maar twee foto’s plaatsen dus die plaats van mijn nieuwste horloges).

Dit was in mijn studententijd en ik vond het fantastisch via de open heart aan de voorkant (en glazen achterkant) het uurwerk te zien bewegen.

Vanuit de erfenis van mijn opa kwam op een gegeven moment een mooie Pontiac Memodate. Deze Pontiac wakkerde het vintage-virus aan.

Eenmaal aan het werk had ik weer wat budget en was ik ondertussen gegrepen door vintage Omega’s. De volgende aankoop was dan ook een Omega Seamaster uit ong. 1975 (referentie 166.0215).

Ik ben er jaren super tevreden mee geweest (en nog steeds). Schitterende kast en de band is ook heerlijk vintage. Na een aantal jaar heb ik de kroon helaas lam gedraaid en heb ik het horloge voor veel te veel geld laten servicen bij Omega. Geen aanrader als je de servicekosten afzet tegen de dagwaarde, maar omdat het mijn eerste horloge een ‘premium’ merk was en ik vanuit hier wilde uitbouwen vond ik het de moeite waard. Deze Omega ging ik toch nooit meer verkopen.

Ik heb altijd wat lacherig geroepen dat ik voor mijn dertigste een Rolex wilde (en eerst een huis, zo rationeel was mijn financiële planning dan nog net wel). Dit leek lastig te worden, maar na een mooie promotie op werk lag dit opeens binnen de mogelijkheden.

Ik ging op zoek naar een model dat iets sportiever was dan de Omega, maar toch nog voldoende ‘dressy’. Al snel twijfelde ik tussen een Explorer I en een Datejust.

2 weken voor mijn dertigste verjaardag vond ik uiteindelijk de winnaar en kocht ik een iets onorthodoxe Datejust: een Rolex Datejust Turn-O-Graph uit 2006 (ook wel de ‘Thunderbird’, referentie 116264).

Ik ben er nog steeds als een kind zo blij mee. Ik zal ooit weer moeten leren ook de andere horloges weer wat ‘wrist time’ te geven, maar het is nu toch voornamelijk de Rolex waar ik de deur mee uitloop.

Als volgende aankoop zou ik graag ofwel alsnog de Explorer I, of een mooie chrono anschaffen. Ik heb een ontzettend dunne pols, dus voor een chrono zou ik zeker niet groter dan 40mm willen gaan. De Daytona trekt me enorm, maar ik kan de grijze dealer prijzen niet aan mezelf verantwoorden (en dat zou überhaupt nog even flink sparen worden…). Als iemand tips heeft voor een mooie niet al te grote chrono tot maximaal 10k - 15k dan hoor ik het graag! Zal nog wel even duren voor ik de portomonnee weer grijp, maar de voorpret is natuurlijk net zo leuk :).

Dank alvast!

55 likes

Welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom op dit mooie forum :wink:

1 like

Welkom op dit mooie forum

1 like

Welkom op dit gezellige forum :v:

1 like

Welkom hier bij HF !
Leuk die Rolex met duikring kende ik niet.

1 like

Welkom!

Met 36mm vind ik de breguet marine 3460 een hele mooie.

1 like

Welkom op dit fijne forum ! Al flink bezig geweest met de bouw van je collectie :ok_hand:,
Succes verder ,op het forum is heeel veel moois te zien en natuurlijk ook te koop ! :+1:

1 like

Welkom

1 like

Welkom! En sterkte met het horloge virus

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op het forum! :+1:

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Welkom!

1 like

:wave:

Hij valt echt niet groot.

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom op het forum. Mooie horloges heb je hier getoond. Veel leesplezier hier.

1 like

Dat is zeker een mooi horloge! Ik ben nog niet heel goed bekend met Breguet, maar zal eens wat verder kijken. Thanks.

1 like

Heb wel eens een Speedmaster om gehad en het kan net inderdaad. Liever zou ik het formaatje van de Speedmaster Reduced hebben, maar dan heb je volgens mij altijd een ETA uurwerk en dat wil ik dan toch weer niet als ik een Omega koop… Ik vind de 1957 Trilogy Speedmaster ook wel gaaf, die is ook wat kleiner volgens mij, maar ik heb deze zelf nog niet om gehad. Dan moet je wel tegen die ‘fake patina’ van die remakes kunnen, dat vind ik nog wel een dingetje.

1 like

Welkom :+1:

1 like