Nieuw op HF én eerste projecthorloge (Tissot PR50)

Dag allemaal,

Ik ben gloednieuw hier en heb onlangs een Tissot J178/278 waar heel wat werk aan is gekocht. Momenteel is hij bij Tissot om een offerte te krijgen om de Tritium te verwijderen. Zelf doe ik dit (zeker als beginner) liever niet uit veiligheid. Voor de rest missen de kroon en chronograafknopjes. Hopelijk kan ik hier op termijn terug een functioneel horloge van maken!

Daarnaast heb ik al een kleine herstelling gedaan aan een Rodania (ja, ik ben een Belg :slight_smile: ) en enkele batterijen vervangen. Naast de Tissot heb ik ook nog een Rodania Chronograaf die ik graag terug werkend zou krijgen. Daarnaast heb ik ook enkele AliExpress onderdelen gekocht die ik graag zou samenbrengen en zou ik willen beginnen met het uiteen halen en re-assembleren van een ST36 om te wennen aan het servicen mechanische uurwerken.

Nog heel wat te leren dus!

32 likes

0000002195

1 like

Welkom !!!

1 like

Welkom op HF Jelle

1 like

Welkom! :partying_face: Waarom wil je de tritium verwijderen? Dit vormt praktisch geen gevaar meer. Radium wel.

6 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier.

Welkom Jelle en veel plezier op HF!

welkom

Radium is kut, tritium is veel, veel minder een probleem. Tritium re-lumen zou ik niet zo snel doen, maar ik ben benieuwd wat Tissot er van bakt.

Maar als hij bij Tissot ligt, waarom laat je ze dan niet kijken of zij dat ding niet volledig in ere kunnen herstellen?

Dat is sowieso altijd leuk om te doen.

Welkom hier.

1 like

Welkom hier bij HF !

welkom-home

Wees welkom op het forum :+1:t2:

Welkom!!!

Welkom bij de club :+1:

Welkom.

Welkom.
Graag vervolg op je introductie als er over de Tissot PR 50 wat te melden valt!

Welkom hier

Welkom! Leuke Tissot!

Kun je probleemloos doen, er is nog maar ca. 1/16e deel van de originele activiteit over en Tritium is in zulke hoeveelheden niet gevaarlijk.

Dat is nooit een gevaar geweest, het dragen van een horloge met Tritium wijzers. Straling komt absoluut het horloge niet uit.

1 like