Goedemiddag mede horloge liefhebbers. Ben sinds kort lid op dit forum en lees met veel plezier ieder zijn voorkeuren, interesses, weetjes etc. op horloge gebied!
Mijn naam is trouwens Joop en kom uit het zuiden des lands. Ben in het dagelijkse leven als barista en heb gemerkt dat automatische horloges daar niet zo goed tegen kunnen (afslaan van koffie geeft behoorlijke trilling aan uurwerk schijnbaar…).
Hierdoor draag ik iets wat mij minder aantrekt maar wel functioneel is…Casio G-Shock. Topmodelletje maar voor mij zeker geen daily horloge!
Zo’n 10 jaar geleden een Oris TT1 duiker gehad welke ik 2 jaar geleden ongeveer heb verkocht. Al die jaren bleef een automatisch horloge in mijn blikveld en heb sowieso een goed gevoel bij ORIS. Prijs / kwaliteit / geen quartz / zelfstandig bedrijf etc. dragen bij aan dit gevoel.
Had al een tijdje de Diver Sixty Five op het oog (eerste uitgave 2015) maar na diverse keren passen toch niet de click gekregen die ik verwachtte! Vorig jaar tijdens een barista klus in het buitenland een ORIS Sixty Five 42 mm gepast…wow…dit moest hem worden!
Lang verhaal kort…dealer waar ik destijds TT1 heb gekocht deed eigenlijk helemaal niets met prijs. Uiteindelijk via Chrono24 terecht gekomen in Dresen (Uhrenlounge) en daar met paar mailtjes tot een akkoord gekomen…:
Diver Sixty Five Blue Dial 42 mm op staal met daarbij originele ORIS vintage lederen band.
Na enkele maanden dragen dus tijd voor een bericht op dit forum. Zeer fijn horloge wat betreft draagcomfort.
Andere zeer positieve eigenschappen zijn wat mij betreft gave stalen bracelet, gebold saffierglas, blauwe wijzerplaat (van bijna zwart tot helder blauw in zonlicht) maar vooral de totale vintage uitstraling die het horloge heeft!
Groeten en geniet allen van dit mooie forum, ga er zeker nog vaker iets op posten danwel reageren op andere posts!
Joop