Weer een 'AUTOMOTIVE INSPIRED " re-retro op Kickstarter, waarbij de onvermijdelijke racehandschoen nu zelfs erbij te bestellen is. Top accessoires voor in mijn Hybride hok!
Verder wel leuke kleurtjes en mooie vormgeving. Wat vinden jullie?
Weer een 'AUTOMOTIVE INSPIRED " re-retro op Kickstarter, waarbij de onvermijdelijke racehandschoen nu zelfs erbij te bestellen is. Top accessoires voor in mijn Hybride hok!
Verder wel leuke kleurtjes en mooie vormgeving. Wat vinden jullie?
Die handschoenen erbij zijn wel tof, maar OMG alwéér een seventies inspired chrono. Laat me raden⊠Seiko Mecaquartz uurwerk? Ik denk dan toch altijd dat je met een beetje zoeken prachtige, in mooie staat verkerende vintage Valjoux 7733 en 7734 of zelfs Landeron chronoâs kunt vinden. Dan heb je gewoon een mooie original en voor prijzen die als je het horloge een (opknap)beurt laat geven ol hetzelfde niveau of lager liggen dan van dit soort horloges. Ah ja, mijn twee centenâŠ
Update: zoiets dus 70âs 7733 NOS chromen kast zonder ook maar een haarkrasje erop
Het filmpje maakt me best enthousiast moet ik zeggen!!!
Die op die ADO Den Haag NATO zou me wel wat lijken, ware het niet dat ik al een seventies chrono heb.
Haha, ga schaamteloos mezelf quoten:
Weer een racing-inspired chronograaf met mechaquartz. Volgens mij is het een vereiste als je die uurwerken wilt bestellen of zoiets:
âJa hallo, is dit Seiko? Ik wil graag 1000 stuks van die Mechaquartzâ
-âWat ga je er mee doen?â
âNou, gewoon. Een klassiek jaren 40 model maken. Beetje vintage Patek PhiâŠâ
-âNee. Je maakt race-gerelateerde chronografen.â
âEh⊠Ok.â
-âPlus, minimaal 1 foto met zoân rij-handschoen en een ouwe sportwagenâ.
Ja, beetje zombiedraadje, misschien. Maar ik kwam deze zojuist voor het eerst tegen, op FB, toen ik net onder mân rots vandaan kroop.
En het is misschien âde zoveelsteâ seventies inspired chrono. Maar ja, ze maakten in die tijd gewoon verdomd mooie horloges. Is sindsdien eigenlijk alleen maar minder geworden. En ik vind deze toch goed gelukt.
Verdient misschien niet de originaliteitsprijs. Maar dat doet de 88.000e Sub-kloon ook niet. En dan vind ik dit toch net wat boeiender om naar te kijken. Ach en voor die $ 500.