Onlangs diverse horloges verkocht om de collectie wat in te dunnen en ook omdat ik een vlieger wilde aanschaffen.
Uiteindelijk liep ik bij Van Hell in Apeldoorn tegen deze Oris Hunter Limited aan. Hij was teruggekomen van een klant die hem te fors vond (met 46mm).
Bij mij is die perfect, mede omdat de lugs afgerond zijn.
Daarnaast sprak het me aan dat het een niet traditionele (of wellicht mag het niet eens de titel dragen) Flieger is.
Een mooi uurwerk, mooie details zoals klein vliegtuigje als datum aanduiding (die overigens tegen de klok in draait).
In de doos zit een sleutelhanger in de vorm van de knop waarmee je de schietstoel lanceert.
De kast is van een donker PVD, maar niet echt zwart; meer een brons tint.
De band zou donkerbruin moeten zijn, maar neigt meer naar zwart. Het is een fijne band met een soort rubber coating aan de binnenzijde.
Verder specs zijn:
Automatisch uurwerk van Oris, gebaseerd op ETA 2836-2
46 mm
saffierglas aan beide zijden
10 ATM waterdicht
en een afwijkende 23mm bandaanzet.
Prachtig horloge! Alleen snap ik niet waarom ze zo’n klein uurwerk gebruiken, waardoor de subsecond zo dicht in het midden zit.
Ik denk dat je dit zeker een flieger/pilot mag noemen, het is alleen meer een 1e wereldoorlog model dan de bekendere, latere beobachtungs modellen. En ik hou zeker ook van die modellen (tu)
Ik kan het me levendig voorstellen dat je trots bent op deze schitterende Oris. Ik zag hem op de Oriskalender van 2010 staan, nogmaals een beauty. Draag hem in goede gezondheid en voor lange tijd.
Schitterend altijd, een kast als een frisbee en een uurwerk (zichtbaar ook nog) ter grootte van een dubbeltje Gelukkig heeft oris wel het licht gezien qua bandaanzet.
Mooi, mooi, mooi - maar ja, met 2 Oris-horloges in eigen bezit ben ik misschien wat bevooroordeeld.
Leuk hoe Oris met kleine details (het vliegtuig als datumaanwijzer) weer weet te verrassen.