Ik heb dit wel eens eerder voorbij zien komen, maar het is wellicht tijd voor een update: wat vinden jullie de mooiste horloge logos, en welke vinden jullie de minst geslaagde?
Mijn favoriete logo’s:
Omega (al houd ik niet zo van de horloges): eenvoudig en mooi
Hautlence (elegant)
Ressence (dat handje is geweldig; refereert ook naar de oorsprong [H]antwerpen).
Bell & Ross (mooi eenvoudig; jammer dat de horloges zo “hit and miss” zijn)
Zenith (elegant)
Mijn minst favoriete:
Tag Heuer (beetje vreemd druk met die kleuren)
Longines/Tissot (veel te druk)
Rotary (knullig gebogen letters)
Ik vind het eenvoudige Maltezer kruis van Vacheron (&) Constantin erg fraai:
Het schijnt gekozen te zijn om de volgende reden: “Vacheron Constantin chose this symbol because it represents the shape of the component that fixed to the barrel of its movement, which reduces the amount of wheels necessary for winding” (bron: http://www.crownandcaliber.com). Maar het laat natuurlijk ook allerlei spannende connecties met geheime genootschappen open
Zoveel mooie logo’s. Ben er met mijn communicatie-achtergrond ook wel van, logo’s. Opvallend trouwens @Poktori, dat het TAG Heuer tot jouw minst favoriete behoort. Ik vind dit juist een heel geslaagd logo. Vooral als je bedenkt dat 't een samensmelting is van twee merken TAG (Technique d’Avant Garde) en Heuer. Een goed geslaagde operatie, imo.
Moet ook zeggen dat, toen ik begin jaren '90, het merk leerde kennen de fusie al een feit was. Dus ik kende het merk eigenlijk niet anders en voor mij ‘voelt’ het dus heel normaal.
Het oude Heuer-logo vind ik vanuit een bepaald nostalgisch gevoel ook nog steeds leuk.
Verder vind ik het oude Tissot-logo ook nog steeds mooi.