Nieuw: Pocket Watching

Hallo,

alvorens ik verder vertel, ik hoop dat wat ik doe toegestaan is, anders hoor ik het graag van de moderatoren.

Ik vind persoonlijk dat zakhorloges erg weinig aandacht krijgen op Facebook, in vergelijking met polshorloge. Vandaag dat ik gisteren de facebookpagina ‘Pocket watching’ in het leven heb geroepen. Ik hoop via deze weg jongere mensen te interesseren in de oudere soorten horloges.

De laatste tijd kom ik wel vaker mensen tegen die geïnteresseerd zijn in zakhorloges, maar op bijvoorbeeld een rikketik zijn het slechts zelden jongere mensen die interesse tonen in deze ‘tak van sport’. In de afgelopen decennia is de ‘markt’ compleet ingestort, iets wat in mijn ogen na een rijke geschiedenis van 500 jaar toch zonde is. Ik hoop niet als een of andere hippie(niets ten nadele daarvan) weggezet te worden, maar hoop graag de interesse in oude horlogetechniek levende te houden, en wat is daar een betere manier voor dan om deze oude klokjes te gebruiken?

Het duurste horloge ter wereld is waarschijnlijk niet voor niets een zakhorloge?

https://www.facebook.com/pages/Pocket-Watching/364641797037966?skip_nax_wizard=true

Met vriendelijke groeten,
Koen

hear hear!

ben een middenmoter ongeveer denk ik, 52…

ennu jammer dak geen faceboek heb, maar een goed initiatief!!!

Ben van 1942 , dus niet precies je doelgroep, heb wel enkele zakhorloges.
Maar je Ulysse Nardin is een schitterend zakhorloge en als ik het goed heb uit mijn geboortejaar.
Ik blijf zoeken naar zoiets uit dat jaar,maar daar zal wel een flink prijskaartje aanhangen denk ik?

Leuk initiatief, alleen dat verschrikkelijke Facebook…

Ik heb nog een Omega zakhorloge, als die weer helemaal ok is zal ik eens kijken of ik die ook echt kan gebruiken in mijn dagelijkse routine.

Ook 52, en geen Facebook…

Wel een prima werkend zakhorloge van TSer, gaat dagelijks mee naar het werk! (mag daar geen polshorloge dragen).

Uiteraard hulde voor Koen’s initiatief! :}

50 en wel Facebook en ook al aangesloten bij de pagina van Koen.
Erg mooi initiatief en hoewel ik al niet meer in de doelgroep pas, hoop ik toch dat ik niet verwijderd wordt. :sunglasses:

Vind ik leuk (tu)

Haha, wat mij betreft hoort iedereen erbij hoor. Ik gooi niet specifiek op een jongere leeftijdsklasse, jullie behoren ook tot de doelgroep hoor :wink: T mag toch echt niet zo zijn alleen jonge mensen erin geinteresseerd mogen zijn :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij zakhorloges…
Ik vind ze schitterend begrijp me niet verkeerd, en twijfel al een tijdje om er een aan te schaffen, maar mijn probleem ermee is meer dat ik zonder horloge om m’n pols het gevoel heb dat ik iets vergeet. Ook een horloge in mijn broekzak stoppen is geen slim idee aangezien ik daar altijd sleutels in hebben en dus erg zullen gaan krassen op het horloge en om het bij m’n telefoon te stoppen is ook niet echt een slim idee…

Maar wie weet, misschien komt er ooit toch nog één tussen de collectie. Ze blijven wel wat hebben imo :wink:

Bij je broekzak, meestal je rechter, zit nog een zakje. Weet je waar die voor is? :wink:

Vintage1982 Schreef:

Bij je broekzak, meestal je rechter, zit nog een
zakje. Weet je waar die voor is? :wink:

Die is toch veel te klein of ligt dat aan mij :stuck_out_tongue:

Edit: Ligt dus toch aan mij… Heb net m’n Seiko SKX007 eens gepast en die gaat er makkelijk in… Schijn bedriegt blijkbaar, de zak leek kleiner :stuck_out_tongue: