Nieuw...poljot blue angel en glycine

inmiddels al niet echt nieuw meer , want ik heb ze alweer een aantal dagen in huis…
en ik vind zelf de foto’s niet echt super , maar we zijn alwel klaar voor de kerst.

een poljot blue angel…met nu ook een glasbodem.

en een glycine…nos

uh…ik durf het bijna niet te zeggen maar sinds we pay pal hebben is het vrij hard gegaan , ik heb de glycine dubbel en voor de poljot ook een goede vervanger , dus…

Mooie aanwinsten Joost! Vooral die Poljot met zichtbodem mag er zijn.

Weer een paar leuke aanwinsten Joost,

Grappig ik heb precies dezelfde Glycine een week geleden ook aangeschaft als je snel kijkt lijkt hij op een Rolex…wel snel kijken :slight_smile:

Mijn God, seamaster! Ik heb nog nooit zo’n kindeke Jezus in de kribbe zien liggen! :smiley:
Maar zo te zien zul je ze niet met Pasen al aan het kruis nagelen. Mooie klokken!

Joost van harte gefeliciteerd met de geboorte vd 2 aanwinsten.

2006 Schreef:

Weer een paar leuke aanwinsten Joost,

Grappig ik heb precies dezelfde Glycine een week
geleden ook aangeschaft als je snel kijkt lijkt
hij op een
Rolex…wel snel
kijken

Groet Peter

ja , viel me ook op , dit horloge heeft me al een hoop geld uitgespaard . ik had nl bijna een date just gekocht. :wink:

Baassie Schreef:

Mijn God, seamaster! Ik heb nog nooit zo’n kindeke
Jezus in de kribbe zien liggen!

dit is beter :smiley:

Mooie aanwinsten, bij de Glycine speelt wel mijn “liever niet goudkleurig” beleving op.

LeenV Schreef:

Mooie aanwinsten, bij de Glycine speelt wel mijn
"liever niet goudkleurig" beleving op.

normaal heb ik dat zelf ook vaak , maar als afwisseling van de rest en door het bescheiden maatje is het voor mij gelukkig niet te…

seamaster Schreef:

Baassie Schreef:


Mijn God, seamaster! Ik heb nog nooit zo’n
kindeke
Jezus in de kribbe zien liggen!

dit is beter

Neem dit horloge tot u en uw zonde zij u vergeven :smiley:

ai …ik denk dat dat zeer doet :wink:

Begrijp ik uit je bericht dat je ze al weer te koop aanbiedt?

Mooie setting voor de foto’s, Joost. Geining!

Leuke klokjes. De modellen komen mij wel bekend voor, Navitimer…
Zag laatst nog bij Schaap en Citroen vergelijkbare modellen in de etalage liggen. Waren dat dan die zgn. plakmerken??

Alle gekheid op een klokje…gefeliciteerd.

Groet Arno

Mooi hoor, maar eigenlijk zie ik liever iets anders…:D:D Waar blijft ie ???

Lucien Schreef:

Mooi hoor, maar eigenlijk zie ik liever iets
anders… Waar blijft ie ???

ik ben zelf ook erg benieuwd…ik heb zelfs overwogen om hem te halen maar het ging niet ivm werk en het was toch wel een redelijk eindje rijden…dus helaas nog even geduld…

hij komt van ebay en je hebt een pb.

Om die Glycine met een Rolex te vergelijken is wat overdreven, maar met een Tudor uit 1960 is misschien wel aardig :slight_smile:


dat de Glycine geen geschroefde kroon heeft is wat minder belangrijk bij deze vintage exemplaren.
de wijzerplaat oogt bij de Tudor wel een stuk strakker door de luminova op de markers i.p.v ernaast.
verder heeft de sekondewijzer de juiste lengte en staat ook precies op sekondemarkers
De Tudor is al bijna 50 jaar in gebruik, de Glycine is een NOS exemplaar en nog nooit gedragen,de fabriekssticker zit nog op de achterkant,
bij de gespen is verder het verschil in kwaliteit goed te zien

De Rolex Datejust en Day-Date zijn door veel fabrikanten gekopieerd , de Tudor is mijn inziens de enige die de vergelijking goed kan doorstaan, behalve het uurwerk verschillen ze ook niet.

maar ja ,als je snel kijkt dan valt het niet zo op.
de meeste forummers kijken echter juist heeeeeel lang naar klokjes :slight_smile:

Groet, André

Mooie klokken…!!!

Geniet ervan…

Er is ook een all steel uitvoering. Vrijwel identiek, maar met schroefkroon.