Na op mijn donder gekregen te hebben gekregen bij een blijkbaar onheuse grap in een gezocht topic over dit horloge ben ik toch nieuwsgierig of er nog anderen die verbaasd zijn over het ontwerp van deze Laco, vooral gezien de prijs van EUR 1.648.
Heel mooi gedaan
Stom
Zum kotzen.
vanmorgen besteld
Is voor mensen met prefab gaten in hun broek gok ik zo…
Mooie wijzers maar als ik wil dat hij zo gemangeld is dan gooi ik hem zelf wel in de blender. Zelf-ver-vintage-ing van een nieuw horloge, -1. Laten we die trend van het beschadigen bij broeken houden.
Welnee, het is net wat een gek ervoor geeft. Overal is een markt voor.
Dit soort gekkigheid halen ze de laatste jaren ook bij elektrische gitaren enzo uit. Heeft op de 1 of andere manier toch te maken met dat deze voorwerpen gewaardeerd worden om hun ‘patina’ naarmate ze ouder worden. Ik ben er geen voorstander van. Als de patina nou ontwikkelt is door het daadwerkelijke jaren gebruiken van het horloge is het tof, maar om 'm nou zo uit de fabriek te laten komen…

elaborate hand-finishing ages each watch individually (partially cracked on request).
Ha ha. Ik snap er nooit zoveel van. Een nieuw klokje kopen dat er afgeragd uit ziet.
Hansaplast lume kan voor mij al een verder mooie klok verpesten, liever fris wit!
Gr, HJR
Het zou eigenlijk iets voor mij moeten zijn. Normaal ben in nogal neurotisch over beschadigingen, dat hoeft hier niet. Zen
Dat ‘‘relicing’’ dat is al 20 jaar aan de gang en vooral bij Fender.
Ik zie er niks verkeerds in behalve als het om vervalsen om het geld gaat.
Geestig dat hier op het forum dan wel oehh en ahhh wordt geroepen als er weer een fabrikant met een brass/bronze horloge uitkomt die na een maand dragen en patina versnellen ,er nog erger uitziet …rare jongens die forumers.
Er is niks verkeerd aan, het is gewoon opmerkelijk. Stel het productieproces van zo’n horloge of gitaar voor. Eerst maak je een product dat helemaal foutloos moet zijn om vervolgens vlak voor het versturen naar de dealer het product nog even flink te beschadigen…
Het verschil met die brass/bronze horloges lijkt mij dan ook best duidelijk. Het product komt eerst in perfecte staat uit de fabriek bij de consument terecht. De patina ontwikkelt zich vervolgens als gevolg van het gebruik van het product. Lijkt mij wezenlijk anders dan een product dat met nep patina de fabriek verlaat.
Stom
Als het niet zo was, dat de meesten het natuurlijk ontwikkelen van de patina, een fors handje helpen. Dan doet de consument wat bij de Laco de producent doet. Same difference
Achtergrond?
Zum Kotzen
20 jaar? Het is allemmaal begonnen bij Stevie Ray Vaughan… met het grote verschil dat zijn strat ècht was afgeragd/versleten…