Nieuw saffier & waterdichtheid....?

Gents,

Als ik zelf nieuw saffier glaasje in mijn skx wil drukken, wat heeft dit als gevolg mbt waterdichtheid?

100% zekerheid is testjes laten uitvoeren, i know, maar zou over algemeen goed after market kwalitiets saffier (Crystal Times) bij goede montage de 200m geen probleem moeten zijn?

Tevens vraag hoe straks je caseback moet aandraaien; vast is vast of dan nét nog even extra tikje?

Alvast dank!

Het glas zou inprincipe de zelfde maat moeten hebben als het orgineel en laten we dat als uitgangspunt nemen en het is geen super oude maar een recente glaspakking, dan zou het glas er zuigend maar wel met enige druk erin geperst moeten worden,en dan zou het hoogst waarschijnlijk gewoon waterdicht moeten zijn. Het is een beetje een gevoel wat je moet ontwikkelen met glazen erin persen, het klinkt misschien vaag maar een goede horlogemaker voelt met het erin persen van 't glas al of hij aldanniet goed en dus waterdicht is. Uiteraard garanties na waterdicht test

Thks!

Het testje dat ik thuis doe is het zonder uurwerk 15 minuten in een glas water laten staan en kijken of het daarna nog droog is van binnen. De druk test je natuurlijk niet op deze manier, maar je weet in ieder geval of het glaasje er goed sluitend in zit. Mijn SKX heeft daarna in ieder geval meerdere douches overleefd.

2 likes

:white_check_mark:

Ik heb @Handavinci iets horen roepen over zeker zijn dat de pakking niet droog is en juist geplaatst is. Hoe dan ook, pakkingen netjes doen is het devies, als daar sprake van is.

1 like

Yep, altijd een nieuwe glaspakking plaatsen.
En een caseback is geen wielmoer dus vast is vast en dan nog
een klein tikkie.
En ook hier een nieuwe pakking plaatsen en wat siliconen-vet gebruiken.

1 like

Nieuw pakkingen zijn altijd aan te raden en in de meeste ateliers heeft de kast opener tegenwoordig een momentsleutel ingesteld op 320nm voorgeschreven door de meeste fabrikanten ( o.a. Omega en Rolex) vast is dan ook vast.
Daarna voor de zekerheid door de waterdicht tester op zowel onder als overdruk.

1 like