Het werkhorloge had ondertussen een aardig bekrast venster (hardlex/mineraal) verkregen.
De werkzaamheden welke het te verduren krijgt, variëren van banden en/of remmenwissel tot aan het vervangen van strontkleppen op een variatie aan luchtvaartuigen op het idyllische Schiphol centrum.
Welnu, daar ik niet vies ben van “lekkerzellufdoen”, heb ik een nieuw saffier gekocht.
Hoe moeilijk kan dat nou toch zijn…(ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik 't wel kan, zoals Pippi graag mag zeggen).
Nou, met een geleende glaspers is het uiteindelijk gelukt.
En het viel me toch nog tegen, 'tis allemaal zo fijntjes en klein!
Uiteraard 2 streepjes op de chapter (zo heet dat toch?) ring weg gepoetst (tussen de 5-6), ja wist ik veel dat 't niet tegen stevig boenen met een toetepoetser kon.
En ondanks stevig blazen met een balgje toch nog wat stof onder het glas, tuurlijk!
Hej, hij doet 't nog, en ik vond het een leuke ervaring om eens te kijken hoe moeilijk het nou is.
Het scheelt ook dat mocht het fout zijn gegaan dat ik dan alleen een Seiko armer was en mezelf de schuld kon geven; ook niet het einde van de wereld.
Petje af voor horloge reparatie Meneren en Mevrouwen; lijkt me spannend om een waardevol horloge van een klant uit en in elkaar te zetten!
Misschien scheelt 't al als je goed gereedschap hebt en niet aan een keukentafel hoeft te klooien, maar toch, het zou mij de kriebels geven.
Neuh… Leder of canvas gaat 'm niet worden, dat wordt na 1 shift al zo goor, je zou d’r uitslag van krijgen. Had 'm op een Nato, gauw bij het chemisch afval gedaan .
Oké, Sharkmesh is misschien niet heul erg mooi maar zo verdomde makkelijk om even onder de kraan af te spoelen.
Bovendien zeer soepel dus ook erg comfortabel, functie over vorm (de looks) zeg maar… Loop trouwens toch vaak nachtdiensten, niemand die 't ziet
“I have never tried that before, so I think I should definitely be able to do that.”
This quote is widely available and is often assumed to be said by Pippi Longstocking, but Astrid Lindgren did not write it and there is no known source reference to it.
Fear… The only thing we have to fear, is fear itself!
Waarom? Als ik 'm gegarandeerd waterdicht wou hebben, dan had ik 'm maar weg moeten brengen.
Kijk, 't is geen high end horloge hè, nu kan 't uit qua kosten.
Als ik 'm weg had moeten brengen dan is een nieuwe kopen misschien wel beter.
Weet je wat, ik flikkert 'm wel even in een glas water, is tie goed dan is ie goed, is ie lek dan hebben jullie wat te lachen.
Ik zie geen nattigheid.
Maar goed, dat zegt inderdaad helemaal niks of dat 'ie nog waterdicht is op 100m.
Voor alsnog zal ik er gewoon mee in de regen kunnen lopen en de handjes mee kunnen wassen.
Afspoelen na een smerig klusje is denk ik ook geen probleem.
Mocht ik ooit een plons in 't zwembad nemen en na 3m max gaan duiken, dan zal ik daarna nog weleens kijken of ik wat kan ontdekken qua vocht.
En laten we wel wezen; mocht dit ding nou bij al 10 meter diep gaan lekken, dan ligt er toch geen ziel wakker van? (zelf ga ik zo diep zeker niet meer wakker worden).
Het is nondeju geen professioneel duikding, of wel soms?!