Nieuw schoeisel voor een meeuw

Ziet er goed uit!
Geniet ervan :+1:

Hmmm… dit bandje vind ik zelf te licht van kleur voor dit horloge. Ik denk dat een donkerbruin of donkerblauw bandje nog mooier zal staan. Dat haalt de champagnekleur van de wijzerplaat mijns inziens op.

1 like

Precies wat @Kwalitijd zegt. Ik vind het iets te ton sur tonnerig

De 38mm variant heeft een beetje het probleem dat de lugs niet 18 maar 17,9mm zijn. Veel 18mm bandjes passen daardoor niet. Heeft de 42 daar ook last van?

Ik heb hem nu op zwart. Gat tussen band en kast ben ik inmiddels aan gewend.

image

1 like

17,5 mm pak de schuifmaat er maar bij :wink:

Ik vind dat ook niet zo’n probleem, gewoon een band met lekkere opdikking gebruiken

1 like

Je hebt volkomen gelijk:

En ik wist dat ook zie ik nu:

2 likes

Geen soepel leer? Meestal prak je een 18 mm band er vrij makkelijk tussen.

1 like

Of dit, of ik ben niet sterk genoeg.

1 like

Naja, hij zit erop, toch? Of is het een andere band?

Ik draag hem op een Panama Blue strap. Vind ik zelf een van de mooiste combinaties.
740010a47d1f0e722b362a91704709ec84806907_1_499x500

2 likes

Deze paste wel lekker. Ik had een bruine op het oog maar die lukte niet. En nog een bruine met quick release, maar dan wordt het nog lastiger.

Ik geloof dat ik dezelfde heb.

2 likes

Struisvogeltje .

1 like

Soms handig maar ik ben er doorgaans geen fan van. Geef mij maar gewone die je kunt verwijderen en buigen als dit nodig is

:scream:
De pinnetjes buigen? Dat durf ik niet.

Met een, hoe heet dat ook weer? Springbar bending tool is het een fluitje van een cent

Dat bestaat? :flushed:
Maar is het niet link om springbars te buigen? En waarom zou je dat doen?

Ja

Nee, de kromming is dusdanig licht dat het de werking niet beinvloed

Omdat je met name leren banden soms te dicht op de kast zit en er tegenaan schuurt en dus slijt. Met een gebogen springbar creeer je vaak net iets meer ruimte.

Ook bij horloges zonder lugs heb je vaak weinig ruimte en kan een gebogen springbar net dat beetje helpen. Ik gebruik ze daarom regelmatig.

Edit: spring bar curving tool. Zo worden ze genoemd

1 like

Ja, klopt. Dit viel mij ook op dat IWC bepaalde modellen op leren band standaard uitlevert met gebogen springbars en vaak dus ook met speciale banden hiervoor. Zie dit artikel van strapcode:

On topic: Dit is totaal niet nodig voor de Seagull 1963 want daar zit een zee van ruimte tussen kast en band, ideaal dus voor een Zulu, MN, nato etc.

1 like

Nee zeker niet