Nieuw | Seiko Pogue Pepsi, Ref 6139-6002 + Seiko 5

Beste Horloge enthousiasten,

Sinds kort ben ik begonnen aan mijn nieuwe hobby. Vintage horloges. Mijn opa was horloge maker, mijn vader altijd bezig geweest met horloges (Midden segment) en zelf altijd geïnteresseerd geweest maar nooit echt wat moois gekocht. Afgelopen maand stuitte ik op een Hele mooie Seiko Pogue, helaas was het uurwerk vast door waterschade, en heb ik dit kunnen laten repareren. Tevens heb ik een mooie Seiko 5 Sportsmatic gekocht, uit 1965, een echte oude, waar ik ervoor gekozen heb om het glas te laten vernieuwen.

Hieronder wat meer informatie:

• Seiko Pogue met Pepsi bezel 1974 - Ref 6139-6002
  • Originele kroon
  • Alle schakels van de originele band
  • Pepsi bezel minimale beschadigingen

Wat is er aan gedaan:

• Uurwerk uit elkaar om kapotte delen te vervangen
  • Opnieuw in de olie
  • Rubbers eruit laten halen (100% niet waterdicht) om knoppen gangbaarheid perfect te laten lopen.
  • 3 tot 12 seconde + afwijking per dag.
  • Laten balanceren

Tevens kwam ik dus deze mooie Seiko Sportsmatic 5 tegen, uit 1965, heel blij mee, ook na het vernieuwen van het glas, want die was zo gehavend, happen eruit e.d. dat ik dit wel echt graag wilde.

Al goed, dit is de start van mijn verzameling! Ik werk er naartoe om binnen 5 jaar een rolex in mijn verzameling te hebben. (Droom)

Groet!

17 likes

Welkom. Mooie Seiko’s!

1 like

Leuk spul, was heerlijk om er aan te werken!
Tot snel Cyriel

1 like

Welkom hier bij HF !
Hel mooie Seiko. Zeker die gele.

1 like

Welkom!
Mooie seiko’s, een heel goed begin.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

De Sportsmatic is echt mooi.:+1:

1 like

Mooie hoor. Pakkingen die passen voor de seiko 6139 zijn nog wel te krijgen. Blijven de knopjes het doen én gaat ie wat langer mee.

1 like

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Top, thnx voor je reply! Heb je ook een bron?

Zoiets zal wel passen

Of zoiets

Ik kocht ze altijd bij “Swedefreak” (Jonathan Koch) Helaas een poos geleden overleden.
Ik denk dat Adrian van "VTA, vintage times Australia) de boel toen overgenomen heeft.

Super! Dankjewel.

Heerlijke klok!

2 likes

Welkom :slightly_smiling_face: